Terug Hulp nodig

Hoe organiseer je je eigen fund-raising? Bob Ultee legt het uit!

Bob Ultee is begonnen aan een bijzonder experiment.  De eigenaar van BCU Holding en grootparticipant van beleggingsfonds Brand FunDing - voorheen Sabon FunDing - gaat hoogstpersoonlijk 20% van zijn participaties in zijn beursfonds herplaatsen, oftewel verkopen, zónder enige tussenkomst van banken.

Gewaagd, want de normale gang van zaken in dit soort gevallen is om een investment bank in de arm te nemen die het verkoopproces begeleidt. Maar Ultee introduceert met zijn solo-actie een noviteit, die helemaal past in de huidige trend van 'disintermediation' - het overslaan van de tussenpersoon.

Hoe werkt dat? En wat zijn de plannen van Ultee met het beursfonds Brand FunDing? Komende donderdag geeft Bob Ultee in een online seminar uitleg geeft over zijn plannen en krijgt u de mogelijkheid om zelf vragen te stellen over de plannen die hij heeft met Brand FunDing.

Tijdens het seminar en vooraf heeft u via de chatfunctie de mogelijkheid om zelf vragen te stellen.

Meld u nu kosteloos aan voor dit seminar, dat u wordt aangeboden door Brand FunDing.

donderdag

26

april 2012

Dit webinar heeft al plaatsgevonden en is niet meer beschikbaar.

Op donderdag 26 april 2012 werd door IEX een webinar georganiseerd getiteld ‘Hoe organiseer je je eigen fundraising? Bob Ultee legt het uit!’. Pieter Kort interviewt Bob Ultee, de eigenaar van BCU Holding en grootparticipant van beleggingsfonds Brand FunDing, voorheen Sabon FunDing. Bob Ultee is ruim een uur aan het woord over zijn ondernemingen en de fundraising.

In 2005 heeft Ultee Sabon naar Nederland gebracht. In 2010 werd Sabon aan de beurs genoteerd via een reverse take over door BCU Holding. Om de organisatie te optimaliseren wil Sabon groeien tot 85 winkels. Er wordt met name geïnvesteerd in A1 locaties.

Er wordt een fundraising georganiseerd door Ultee. Hij financiert dit met het herplaatsen van aandelen en participaties van Brand FunDing. Het unieke aan dit plan is dat Ultee geen gebruik gaat maken van intermediates zoals banken. Ultee legt in het webinar precies hoe de transacties in zijn werk gaan en wat hij ermee wil bereiken.

Ultee  geeft zijn visie op de retailbranche. Hij vertelt dat alle winkelstraten inmiddels op elkaar lijken, omdat de kleine winkeliers verdwijnen. MKB op kleine schaal verdwijnt en middelgrote ketens overleven ook niet. Ongeveer 25 partijen bezitten de gehele retail op A1. Zij bezitten vaak ook alle panden op A1 locaties. Hierdoor komen er bijna geen zelfstandige ketens meer bij. Een succesvolle retailonderneming is gestoeld op een aantal principes: inkoopvoordeel door grote partijen in te kopen, kostenvoordeel, toplocaties, naamsbekendheid en vaste klanten. Juist omdat de retail bancair op slot zit, de retail partijen klem zitten en de globalisering schaalbare retail in de hand werkt, is het een goed idee om in Brand Funding te investeren. Brand FunDing wil bovendien bij voorkeur A1 retail van AAA-brands met een internationaal karakter verkopen. Door de verscheidenheid aan producten worden de risico’s verspreid over diverse branches.