Terug Hulp nodig
Corporatiehuis | Als de huurder het voor het zeggen had... Onze maatschappij verandert en dat laat de corporatiesector ook zeker niet onberoerd. De rol van klanten verandert in veel sectoren van afnemer naar co-producent. Corpora...
71 keer bekeken

Corporatiehuis | Als de huurder het voor het zeggen had...

Corporatiehuis | Als de huurder het voor het zeggen had...

Onze maatschappij verandert en dat laat de corporatiesector ook zeker niet onberoerd. De rol van klanten verandert in veel sectoren van afnemer naar co-producent. Corporaties willen vaak hun huurders een stem geven, maar worstelen er wel mee.   

Wie zijn de kernklanten eigenlijk en welke wensen en verwachtingen hebben ze van de corporatie? Kan en wil de corporatie die rol nog invullen? Welke plek krijgen klanten zelf in de dienstverlening?  

Het zijn vragen die vanuit een krachtige klantvisie beantwoord moeten worden, natuurlijk in dialoog met de klant. Een klantvisie helpt namelijk de organisatie om de (in)richting van de organisatie te bepalen en de verbinding met de klant op een goede manier aan te gaan. In dit webinar twee sprekers die hier ieder vanuit hun eigen invalshoek inspiratie op geven.  

Een krachtige klantvisie; hoe en waarom?
Vrijwel iedere corporatie is bezig met het optimaliseren van klantprocessen en digitalisering, maar minder dan de helft heeft een heldere klantvisie als leidraad. Tijdens dit webinar geeft Rob Beltman inzicht in het nut en de noodzaak van een krachtige klantvisie.   

Rob Beltman is oprichter en lid van H3ROES, een coöperatieve vereniging van professionals in klantgerichtheid. Hij helpt al ruim 14 jaar organisaties in verschillende bedrijfstakken klantgerichter te werken. Rob heeft al veel organisaties in profit en not-for-profit sectoren mogen helpen klantgerichter te denken en werken. Zijn overtuiging: klantgericht werken vraagt om ontorganiseren! Muurtjes afbreken en mensen ruimte en zin geven om echt waardevol werk te doen.  

Echt luisteren naar de klant, hoe doe je dat?
De stem van de klant, de klant centraal, in gesprek met de klant, echt luisteren naar de klant: het staat in elk ondernemingsplan en in elk jaarverslag. Makkelijk gezegd, maar is het wel zo gemakkelijk om echt naar de klant te luisteren? Carla Klein neemt ons mee in de wereld van het luisteren naar de klant. In het webinar gaan we dieper in op wat nodig is, om echt te luisteren naar de klant. Want zijn we niet voortdurend geneigd om te reageren, onszelf te verdedigen en de klant de mond te snoeren met verhalen over beleid, regels en procedures? Carla deelt haar ervaring en geeft haar visie op hoe corporaties hierin stappen kunnen maken.  

Carla Klein is werkzaam bij Luisterpunt en is specialist in klantgerichtheidstrajecten en klantenpanels. Ze heeft jarenlange ervaring in het luisteren naar de behoefte van de klant en deze in kaart te brengen voor verschillende organisaties waaronder veel corporaties.  

Deelnemers aan de Platforms Participatie en Dienstverlening worden automatisch aangemeld. Zij krijgen hiervan bericht in hun mailbox. Andere belangstellenden kunnen zich via deze pagina inschrijven. Deelname aan het webinar is gratis.

maandag

16

november 2015

Dit webinar heeft al plaatsgevonden.