Data lekken, boetes en andere privacy ongein.
What’s new, what’s next voor marketing en marktonderzoek na 25 mei 2018. Dit webinar, verzorgd door Alexander Singewald, gaat in op de recente ontwikkelingen op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens en geeft een doorkijkje naar de
gevolgen van de Europese Verordening Gegevensbescherming.
Is een datalek een technisch probleem, of eerder een probleem van een goede gegevenshuishouding? Datalekken ontstaan in veronachtzaamde databases. De eerste stap is dan ook opruimen van die databanken die toch geen enkel doel meer dienen, waarom zou je dan
deze potentiële landmijn nog bewaren. Doelbinding en daarmee wordt bedoeld waarvoor de persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt bij een Adverteerder wordt aangetrokken.
Is er dan zo dadelijk niets meer mogelijk? De Verordening geeft juist regels hoe om te gaan met persoonsgegevens: transparantie staat daarbij hoog in het vaandel. Daarbij komt dat Nederland een goede gidsfunctie heeft vervuld, zodat er in de basis geen grote
wijzigingen zijn. Maar wat er dan wel gaat wijzigen, dat komt tijdens het webinar aan de orde.
Een tipje van de sluier: de bewerker krijgt meer verplichtingen dan nu en hoe voldoen Verantwoordelijke en Bewerkers aan de documentatieplicht. Ook zal er worden stilgestaan bij de gevolgen van het verwerken van persoonsgegevens (cloud en hosting)
buiten de Europese Unie. Welke aanvullende maatregelen zijn noodzakelijk om te nemen.
Alexander Singewald adviseert bij complexe juridische en managementvraagstukken. Daarbij richt hij zich vooral op vraagstukken - nationaal en internationaal - met betrekking tot
wet en regelgeving over gebruik en bescherming van klant en personeelsgegevens. Dat doet hij primair binnen de gebieden van direct/database marketing, marktonderzoek, e-commerce en sales promotion.