Hoe bereik je optimaal je publiek?
In dit digitale tijdperk is dataverzameling van groot belang, maar de waarde ligt vooral in de data insights die je daaruit kunt halen. Ontdek hoe interactieve, data-driven webinars je helpen om je publiek beter te begrijpen, leads te genereren en je bedrijfsdoelen te bereiken.
De meerwaarde van webinardata
Meer inzicht in je doelgroep
Door de analyse van demografische en gedrags- en voorkeursgegevens krijg je beter inzicht in wie je klanten zijn, wat ze leuk vinden en hoe ze zich gedragen. Met deze informatie kun je relevante gebruikersprofielen creëren, waardoor je beter aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Dit zal je helpen je product of diensten te verbeteren.
Verbetering van je marketingstrategie
Door gegevens in elke fase van de marketingtrechter te bestuderen, kun je inzicht krijgen in waar klanten afhaken en wat je kunt doen om hun ervaring te verbeteren. En door jouw webinardata te vergelijken met die van concurrenten krijg je bovendien inzicht in hoe jouw bedrijf of merk presteert. Zo kun je gebieden identificeren waarin jouw bedrijf zich juist onderscheidt van je concurrent.
Meer ROI
Webinars bieden ten opzichte van traditionele media veel meer mogelijkheden tot interactie met je doelgroep. Met de analyse van deze webinardata ben je in staat beter geïnformeerde beslissingen te nemen en effectievere middelen in te zetten om je doelgroep te bereiken. Uiteindelijk levert dit je een hogere winstgevendheid op.
Wil je écht
contact met je doelgroep?
Ben je op zoek naar een vernieuwend communicatieconcept voor een virtueel of hybride event? Of wil je optimaal gebruikmaken van innovatieve e-learning-faciliteiten? Met ons platform en state-of-the-art studio’s dragen we bij aan de realisatie van jouw succesvolle digitale communicatie. Vul het formulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
Meer weten over een van onze diensten? Wij helpen je graag.
Vier soorten waardevolle webinar data insights
Er zijn diverse soorten data die tijdens een webinar relevant zijn om te verzamelen, en na afloop te analyseren zodat je meer inzicht in je doelgroep krijgt:
Aanwezigheidsgegevens
Deze omvatten het aantal deelnemers, hun demografische gegevens en hoe ze over jouw merk hebben gehoord. Deze gegevens zijn nuttig om het bereik en de effectiviteit van marketinginspanningen te meten.
Betrokkenheidsgegevens
Dit omvat onder andere het aantal gestelde vragen, de mate van publieksparticipatie (polls en chats) en het aantal kijkers dat jouw webinar heeft bijgewoond. Deze gegevens helpen om de mate van betrokkenheid en interesse te meten.
Feedbackgegevens
Het gaat hier om informatie uit enquêtes, en de opmerkingen en beoordelingen die na het webinar door deelnemers zijn verstrekt. Hiermee kunnen verbeterpunten worden geïdentificeerd en kan inzicht worden verkregen in de voorkeuren, behoeften en pijnpunten van deelnemers.
Conversiegegevens
Deze omvatten het aantal deelnemers dat zich heeft ingeschreven voor je e-maillijst, een aankoop heeft gedaan of zich heeft aangemeld voor een toekomstig webinar. Deze gegevens geven inzicht in het succes van het webinar in termen van leadgeneratie en verkoop.
Inzicht in vele branches
Meer weten over data insights?
Wil je meer weten?
Jasper Poot
jasper.poot@onlineseminar.nl
+31 (0)633786982