Webinar overzicht Hulp nodig
Experience Economy - Albert Boswijk Deze #Freelunch behandelt Albert Boswijk (twitter: @AlbertBoswijk) betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten va...
71 keer bekeken

Experience Economy - Albert Boswijk

Deze #Freelunch behandelt Albert Boswijk (twitter: @AlbertBoswijk) betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten van immateriële waarde. Zijn concept van de Experience Economie zal hij aan de hand van heldere cases illustreren. Je ontvangt praktische tips om het welzijn en de tevredenheid van je klanten centraal te stellen.

Alvast ter inspirate de TED talk van Daniel Kahneman over 'The Riddle of Experience vs. Memory'

Albert is onder andere oprichter van het European Centre for the Experience and Transformation Economy, co-auteur van 'Economie van Experiences' en als gastdocent verbonden aan Roskilde University in Denemarken.

donderdag

18

april 2013

Dit webinar heeft al plaatsgevonden.

Freelunch is een concept waarbij elke week  andere onderwerpen aangesneden worden en besproken in 30 minuten. Het is een samenwerking van Crowdale en OnlineSeminar. Deze Freelunch webinar behandelt Albert Boswijk betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten van immateriële waarde. Albert is onder andere oprichter van het European Centre for the Experience and Transformation Economy, co-auteur van 'Economie van Experiences' en als gastdocent verbonden aan Roskilde University in Denemarken. Zijn concept van de Experience Economie zal hij tijdens dit webseminar aan de hand van heldere cases illustreren. Deelnemers ontvangen praktische tips om het welzijn en de tevredenheid van klanten centraal te stellen.  

Albert legt in dit online seminar uit dat er structurele verschuivingen in de maatschappij zijn op cultureel en economisch vlak. Dat heeft gevolgen voor de rol van organisaties, instellingen en bedrijven. De vraag: “Hoe creëren we betekenis?” staat centraal. Dat doen we door sensory perception, emotion, experience en meaning. Het webinar geeft hierover uitleg. Men kan stellen dat alles wat je meemaakt “experience” is. De hersenen hebben in dit geval 2 functies: wat onderga ik en wat herinner ik me. De herinnering aan de ervaring blijft je het beste bij. Dit kun je onderverdelen in: de persoonlijke ervaring, sociale ervaring en economische ervaring. Het webseminar gaat verder in op de 3 fasen van ervaringen met daarbij voorbeelden hoe bedrijven en organisaties inspelen op de “experience”.  Kijk dit webseminar gratis terug via deze link.