Terug Hulp nodig
Internal branding - Kris Brees Je kan met veel geduld en moeite een merk bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat iedereen in de organisatie zich ook naar dat merk gedraagt? Dat is de essentie van internal ...
29 keer bekeken

Internal branding - Kris Brees

Je kan met veel geduld en moeite een merk bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat iedereen in de organisatie zich ook naar dat merk gedraagt? Dat is de essentie van internal branding.

We verkennen in dit webinar waarom dit zo'n uitdaging is en welke soorten oplossingen er zijn. Ik zal een model toelichten, waarmee je gemakkelijk kan ontdekken waar in jouw organisatie de schoen wringt.

Kris Brees is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij ondersteunt organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie en staat graag en vaak voor groepen om met zijn enthousiasme kennis uit te dragen en uit te wisselen. Als mede-auteur van 'Groeimodellen' is Kris Brees genomineerd voor 'Managementboek van het jaar 2013'. 

donderdag

28

maart 2013

Dit webinar heeft al plaatsgevonden.

Een wekelijks terugkerend seminar is de samenwerking tussen OnlineSeminar en Crowdale onder de naam “Freelunch”.  Het is een concept waarbij elke week nieuwe sprekers worden uitgenodigd om een half uur gedurende de lunchtijd van 12.15u tot 12.45u geïnteresseerden informeert over wisselende onderwerpen. Freelunch seminars zijn open voor inschrijving en is dus een gratis seminar voor iedereen. Tijdens het seminar wordt een oproep gedaan aan de deelnemers om interactief deel te nemen. De mening van deelnemers wordt dan ook erg op prijs gesteld en publiek ter discussie gesteld.

Deze week is Kris Brees te gast bij Camiel Notermans en gaat het seminar over “Internal Branding.” Kris Brees is reeds 15 jaar als marketeer actief. Momenteel is hij aan het werk bij ICSB en denkt Kris mee met klanten op het gebied van marketing strategische uitdagingen. Het ontwikkelen van kennis, deze in de praktijk brengen alsook het uitdragen van kennis door middel van boeken zijn zaken waar ISCB zich mee bezig houdt. Een voorbeeld hiervan is het boek “Groeimodellen,” dat ook genomineerd is voor managementboek van het jaar.

Door middel van polls gedurende het webinar wordt aan het publiek stellingen voorgelegd waarin de  kennis met betrekking tot Internal Branding wordt getest. Kris legt uit dat Internal Branding niets anders betekent als: “De neuzen dezelfde kant op krijgen”. Medewerkers van een bedrijf dienen gedrag te vertonen dat de externe ambitie van het bedrijf ondersteunt. Op deze manier helpen medewerkers mee aan de bouw van het merk en deze te verbeteren. Echter is ook het ontdekken van wat de essentie is van een bedrijf belangrijk voor het gebruiken van deze basisbeginselen in de externe communicatie. Op deze manier is merkbeleving niet alleen extern maar ook intern.

Een vraag is of Internal Branding niet alleen voor een dienstenbedrijf een issue is. Kris geeft aan dat bij productiebedrijven de beleving van een bedrijf even belangrijk is. Tenslotte wordt besproken wie er betrokken moet zijn wanneer er aan Internal Branding wordt gewerkt. Wederom zijn dit niet slechts de afdelingen die klantcontact hebben. Iedereen binnen een bedrijf heeft namelijk een bepaalde mate van klantcontact, de ene echter intensiever dan de ander. Daar kun je je programma dan dus ook op aanpassen. Internal Branding kun je vanaf nu in praktijk brengen. Let er eens op wanneer gedrag wordt vertoond dat niet merkondersteunend is. Het is heel belangrijk dat gedrag authentiek blijft, daarom is de samenstelling van een team ook zo belangrijk.