Terug Hulp nodig
65 keer bekeken

Big Data - Willem Brethouwer

Freelunch Summer School: Marketing
Big Data - Willem Brethouwer

Big Data is here to stay als we de explosie aan artikelen over het onderwerp mogen geloven. Een recent artikel uit Forbes verhaalt over de transitie die Big Data aan het doormaken is: van hype naar mainstream. Hoewel het voor de hand ligt om de (Big) Data als het nieuwe goud te zien, is het wel de vraag of de marketeer bezitter is van al die informatie, of (afhankelijke) gebruiker.

Net zoals iedere consument steeds meer prosument kan worden en dus producent (van stroom bijvoorbeeld), zal de marketeer binnen de organisatie mee moeten veranderen. Met het omdraaien van het producent-consument model, is de marketeer die niet in verbinding staat met het netwerk van consumenten straks nutteloos.

Tijdens dit Webinar neemt Willem Brethouwer je mee in de (on)mogelijkheden en middelen voor het verzamelen en inzetten van big data voor jouw marketingdoelen. Vraag jij je af wat je kunt met alle data die beschikbaar is en wil je weten wat de mogelijkheden zijn om dit toe te passen? Dit Webinar geeft je hierover op een praktische wijze inzicht in.

Biografie spreker
Willem Brethouwer RM – director MarketResponse
Gedreven door wat consumenten motiveert, heeft Willem zich ontwikkeld als onderzoeker met een brede kijk op mensen, merken en markten. Als mede-oprichter en directeur van MarketResponse is Willem mede verantwoordelijk geweest voor de input van vele nieuwe onderzoeksinitiatieven in consumenten en b2b markten. Als ‘strategisch onderzoeker’ is hij vooral geïnteresseerd in het geven van handelingsperspectief aan beslissers en beïnvloeders in organisaties op basis van gestructureerde en ongestructureerde data. Willem won samen met Daan Roosegaarde de MIE Award ’14 (best beoordeelde workshop met een 9,5), op het thema contextual intelligence, waar data en kunst elkaar raken.

maandag

10

augustus 2015

Dit webinar heeft al plaatsgevonden, u dient ingelogd te zijn om het terug te kijken.