Webinar overzicht Hulp nodig
74 keer bekeken

Voodoo marketing? Ga voor transparante en duurzame marketing!

Ronald Voorn & Jan Dijkgraaf
Voodoo marketing? Ga voor transparante en duurzame marketing!

Van Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf verscheen in september het boek Voodoo-marketing.  In dit webinar legt Ronald Voorn uit wat voodoo-marketing inhoudt en welke, vaak omstreden, verleidingstrucs worden gebruikt om de consument te beïnvloeden. Wanneer is er sprake van voodoo-marketing en wat kunnen bedrijven doen om geen voodoo-marketing, maar good do-marketing toe te passen? Hij zal dit aan de hand van een groot aantal voorbeelden (van bekende merken!) toelichten. Aan het eind van dit webinar maakt Ronald Voorn bekend wie de ‘winnaar’ is van de Voodoo Marketing Award; een award voor het merk dat de meeste voodoo-achtige technieken heeft ingezet om haar klanten te beïnvloeden. Professionals en consumenten kunnen nog tot 21 oktober stemmen op www.voodoomarketing.nl. Hier kan je ook uitgebreid lezen waarom de genomineerde merken kans maken op de ‘prijs’.  

Dit webinar is een must-see voor professionals die zich bezighouden met het verleiden van consumenten en oog (willen) hebben voor de grenzen van hun vak; Waar trek je de lijn? Wanneer zijn beïnvloedingstechnieken nog geoorloofd en wanneer niet meer?  

Over Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf (Ronald Voorn geeft het webinar)  

Ronald  Voorn en Jan Dijkgraaf zijn twee vijftigers die elkaar ruim dertig jaar na een gezamenlijk verblijf op de HEAO in Utrecht bij toeval weer tegenkwamen en die twee zeer verschillende carrières hadden gemaakt. De een wereldwijd in marketing en general management, de ander in Nederland in de media. En die besloten dat marketeers én consumenten zich bewust moeten worden van de ‘verdorven verleiders’. In dit boek leggen we uit wat voodoo-marketing is. Waarom voodoo-marketing werkt. Wat consumenten kunnen doen om zich te wapenen tegen voodoo-marketing. En hoe bedrijven zich kunnen gaan toeleggen op de tegenhanger van voodoo-marketing: ‘good do-marketing’. Want we zijn ervan overtuigd dat het tijd is om de mens weer als mens te gaan zien in plaats van als een wandelende portemonnee. Verleiden mag, maar het kan ook netjes.

donderdag

22

oktober 2015

Dit webinar heeft al plaatsgevonden, u dient ingelogd te zijn om het terug te kijken.