Het voeren van een professioneel klantgesprek via video
Door Marcel Geurtsen en Erik Idzenga (GoGrapefruit)
Waar je als ondernemer enkele weken geleden nog je klanten kon ontvangen op kantoor, is vanwege het coronavirus video (Skype, Teams, Zoom, etc) inmiddels het belangrijkste kanaal geworden voor persoonlijk contact met klanten. Maar hoe zorg je als ondernemer dat dit klantcontact via video ook echt werkt? Wat kun je bijvoorbeeld doen om, ondanks de afstand, die persoonlijke verbinding te maken?
Bij ING bieden we inmiddels het Beeldgesprek ook aan onze klanten aan. Hierbij worden we geholpen door GoGrapefruit. Deze videogesprek experts weten als geen ander wat er bij komt kijken om professioneel klantgesprekken te voeren via video. Vandaar dat wij juist hen hebben gevraagd om je in dit online seminar mee te nemen in de wereld van het videogesprek. Alle tips en adviezen kun je daarna gelijk toepassen. Zo wordt jouw volgende videogesprek nóg beter.
De volgende onderwerpen komen in dit online seminar aan bod:
• Wat is een videogesprek en waarom is het zo anders dan een gesprek in een spreekkamer?
• Wat heeft je klant nodig om een goed videogesprek te voeren?
• Wat kun je doen om te zorgen dat jouw videogesprek er aantrekkelijk en professioneel uitziet?
• Welke vaardigheden spelen een belangrijke rol tijdens een videogesprek en hoe maak je persoonlijk contact?
Uiteraard is er ruimte om live vragen te behandelen tijdens het online seminar.
Aanmelden
Aanmelden is heel eenvoudig. Vul online het formulier in, je ontvangt dan een e-mail met een inlognaam en wachtwoord. Met deze gegevens log je in voor de start van het online seminar.