Terug Hulp nodig

Programmatisch toetsen als concept: Wat geeft het studenten en wat vraagt het van docenten?

Programmatisch toetsen is geen grote onbekende meer in het hoger onderwijs.  Veel docenten zijn geïnteresseerd. Dat blijkt ook uit onze eigen peiling. Op maandag 31 januari 2022 (15.00 en 17.00 uur) gaan we dan ook aan de slag met dit onderwerp in de eerste online sessie voor alle docenten van de samenwerkende opleidingen verloskunde.

Keynote Tamara van Schilt-Mol, lector Eigentijds Beoordelen en Beslissen (HAN University of Applied Sciences) neemt ons mee in de wereld van programmatisch toetsen. Na een inleiding van een half uur en een plenaire vragenronde ga je in subgroepen in gesprek met collega’s van andere opleidingen over dit onderwerp. Tamara bezoekt verschillende subgroepen om mee te luisteren en zal de sessie afronden met een plenaire reflectie zodat we ook horen wat in de andere subgroepen is gedeeld.

Tamara is één van de drie auteurs van het boek: Programmatisch toetsen, voorbeelden en ervaringen uit de praktijk. In het boek worden praktijkvoorbeelden van andere h(b)o-opleidingen die programmatisch toetsen (gedeeltelijk) introduceerden besproken. Hoe pas je het concept bijvoorbeeld toe bij het beoordelen van klinische vaardigheden? Hoe werkt programmatisch toetsen binnen een stage?

Kortom, het belooft een inhoudelijke en informatieve sessie te worden.

We ontmoeten jullie graag online op maandagmiddag 31 januari om 15.00 uur.

Aanmelden is simpel door op de knop hiernaast te klikken!

 

maandag

31

januari 2022

Dit webinar heeft al plaatsgevonden en is niet meer beschikbaar.