Wat is de beste manier van uitnodigen van uw webinar doelgroep?

U wilt met uw doelgroep communiceren door gebruik te maken van een webinar en bijvoorbeeld uw kwartaalcijfers presenteren, uw laatste hypotheekproduct uitleggen of uw medewerkers of klanten op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen binnen uw bedrijf.

Wanneer u een webinar organiseert is het belangrijk om de aanmelding voor de online presentatie voor deelnemers zo soepel en makkelijk mogelijk te laten verlopen. Maar hoe weet u nu wat de beste strategie is voor het uitnodigen en aanmelden van uw doelgroep?

Deze vraag rees ook bij onze klant ING. Met hen hebben wij een A/B test uitgevoerd. Hiervoor hebben we de database in tweeën gesplitst en deze groepen op verschillende momenten, met verschillende mailings uitgenodigd voor hetzelfde webinar. Bewoording, tijdstip van versturen, en look en feel van de uitnodiging waren verschillend voor beide groepen. Evaluatie van de uitkomst, het aantal aanmeldingen per groep, heeft ING zeer waardevolle inzichten verleend in de meest efficiënte manier van uitnodigen.

Waarin kan OnlineSeminar u adviseren?

  • Hoe zorgt u dat een persoon zich zo snel mogelijk kan aanmelden, en zo min mogelijk stappen hoeft te doorlopen?
  • Welke persoonsgegevens wilt u tijdens het registratieproces uitvragen? En welke gevolgen heeft het als u het registratieproces door ons wilt laten aanpassen?
  • Hoeveel uitnodigingen stuurt u? Stuurt u deze eenmalig of kiest u ook voor een herinnering voor personen die zich nog niet hebben aangemeld?
  • Hoe ver voorafgaand aan de online presentatie verstuurt u de uitnodiging?
  • Het testen van verschillende type teksten in uw uitnodiging
  • Geeft data uit uw vorige webinars een inzage in verschillende interesses van uw doelgroep?

En terwijl u nadenkt over hoe u de aanmelding zo soepel mogelijk kunt laten verlopen, vergeet dan niet ook nog de volgende tips in praktijk te brengen:

  1. Zorg voor de juiste dag en het tijdstip voor uw webinar, in de OnlineSeminar webinar tip 3 kunt u hier meer over lezen
  2. Formuleer een pakkende titel, en maak een duidelijke omschrijvingstekst
  3. Nodig een inspirerende en/of bekende spreker uit

Wilt u weten hoe wij u kunnen adviseren in de meest geschikte manier van uitnodigen van uw webinar doelgroep?

De accountmanagers van OnlineSeminar gaan graag met u in gesprek.