OnlineSeminar webinar tip 1

Vanuit onze kennis en ervaringen kunnen we u helpen uw webinars nóg beter te maken. In verschillende branches, met uiteenlopende klanten worden er dagelijks bij ons in de studio’s veel soorten webinars georganiseerd. Wat is er nodig om uit uw webinar te halen wat er in zit? Wat zijn de succesfactoren en welke valkuilen moet u echt zien te vermijden? U leert het hier, van ons expert team.

Tip van Fleur
Deze keer een tip van Fleur, onze accountmanager voor de Media- en Uitgeverij branche, over het werven van deelnemers voor uw webinar. Met klanten als RTLZ, DFT en Wolters Kluwer, is het genereren van leads een van de belangrijkste en meest gebruikte toepassingsmogelijkheden. Daarvoor zijn voldoende en de juiste deelnemers van groot belang, maar hoe krijg je die deelnemers zo ver dat ze het webinar ook daadwerkelijk bekijken?

Verkrijgen van aanmeldingen
Natuurlijk begint het met het verkrijgen van voldoende aanmeldingen; ook al is het aantal potentiële deelnemers niet zaligmakend, het is wel een begin. Het inzetten van voldoende uitingen is daarom van belang. Denk aan dedicated mailings om uw bestaande database te benaderen. Dit kan via OnlineSeminar geregeld worden of via uw eigen mailprogramma. Maar uiteraard wilt u ook dat uw database groeit, dus is het van belang om nieuwe mensen te benaderen. Dit kan via een goede social media campagne, met de juiste artikelen op de juiste kanalen (kort en bondig via Twitter, inhoudelijk en zakelijk via LinkedIn bijvoorbeeld). Probeer met goede, interessante content de juiste boodschap over te brengen. Wees ook zichtbaar en zorg voor een eenvoudige aanmeldingsprocedure:

  • herkenbaar icoon (zeker bij webinar reeksen, of terugkomende onderwerpen)
  • kort inschrijfformulier
  • duidelijke communicatie over aanmelden en bekijken
  • herinnering over webinar (vanuit OnlineSeminar)

Affiliate links
Daarnaast is het goed om te weten wáár al uw aanmeldingen vandaan komen. Met deze kennis kunt u namelijk meer aandacht besteden aan bepaalde soorten uitingen, of er zelfs voor kiezen om andere kanalen niet meer in te zetten. Het systeem van OnlineSeminar biedt de mogelijkheid om ‘affiliate links’ te maken, om vervolgens de meting van aanmeldingen per link uit een te zetten in een heldere rapportage. Heel handig natuurlijk om te weten voor uw volgende webinar want u kunt hier meteen op inspelen!

Dus voordat u uw webinar gaat organiseren bedenk dan goed:

  • Wie is de doelgroep?
  • Hoe bereik ik deze mensen?
  • Welke uitingen ga ik inzetten?
  • Maak gebruik van affiliate links en meet het resultaat.
  • Evalueer voor de volgende keer en start weer met dezelfde vragen om zo het gewenste resultaat te bereiken.

Wilt u meer weten hierover? Mail direct met Fleur of bel naar 020-8457405!

Nog meer tips
Tip 2: de doelstelling van een succesvol webinar
Tip 3: wat is de beste dag en tijdstip is om een webinar te geven