Tip 7: de voordelen van een webinarlicentie

Vanuit onze kennis en ervaring kunnen wij u helpen uw webinars nóg beter te maken. In verschillende branches, voor uiteenlopende klanten worden er in onze studio’s dagelijks vele soorten webinars georganiseerd. Wat is er nodig om het maximale uit uw webinar te halen? Wat zijn de succesfactoren en welke valkuilen moet u echt zien te vermijden? U leert het hier, van ons expert team.

Toby Top Tip
Deze keer een tip van Toby, accountmanager voor o.a. de non-profit branche, over het inzetten van webinars als periodiek communicatiemiddel door afname van een webinar licentie. Steeds meer bedrijven zien webinars als een efficiënt en doeltreffend communicatiemiddel en gaan hierdoor meer en meer uitzenden. Wat zijn de opties van afname bij OnlineSeminar?

  • per webinar
  • strippenkaart (bepaald aantal webinars in een bepaalde periode)
  • licentie

Wat houdt een webinar licentie in?
Met een webinar licentie van OnlineSeminar koopt u het recht om onbeperkt webinars te kunnen uitzenden voor een vast bedrag per maand en kunt u op elk gewenst moment gebruik maken van het webinar platform.
Door de hoge frequentie is het efficiënter gebruik te maken van een eigen studio. OnlineSeminar kan u adviseren over de inrichting van een eigen studio en u helpen bij de realisatie ervan. Een geluidsarme kamer in uw kantoorpand voorzien van de juiste apparatuur kan al voldoende zijn.

Voordelen van een licentie
Zichtbaar zijn voor uw doelgroep, uw boodschap uitdragen en het verzamelen van relevante data over uw doelgroep is belangrijk. Door regelmatig webinars uit te zenden kunt u hier continuïteit in brengen. Hoe vaker u uw boodschap of bedrijf onder de aandacht brengt hoe beter dit beklijft.

Data die o.a. verzameld wordt door het webinar platform is een NPS-score om klanttevredenheid en klantloyaliteit te meten, een belangrijke KPI. Wanneer u regelmatig een webinar uitzendt zal de score een betrouwbare uitkomst geven en kunt u al na een aantal uitzendingen bepalen welk percentage van de kijkers de detractors, passives en promoters voor uw bedrijf of dienst zijn.

Voorbeelden van klanten die een webinar licentie met eigen studio gebruiken
Saxobank
Dagelijks geeft een beleggingsspecialist van Saxobank een webinar van 30 minuten over de laatste ontwikkelingen in de markt richting een vaste groep deelnemers. Tijdens het webinar wordt door middel van ‘desktop sharing’ de mogelijkheden getoond van het beleggersplatform.

UWV
UWV zet het webinar dagelijks in voor een nieuwe groep kijkers. Elke burger die werkloos raakt en bij het UWV terecht komt krijgt de mogelijkheid om via webinars informatie en tips te krijgen over o.a. solliciteren, een CV maken en het inzetten van LinkedIn voor het vinden van een nieuwe baan.

Meer informatie over een webinar licentie? Neem contact op met Toby voor meer info of een van zijn collega’s via 020-8457405

Andere tips van OnlineSeminar:

Tip 1: het werven van deelnemers voor uw webinar
Tip 2: de doelstelling van een succesvol webinar
Tip 3: wat is de beste dag en tijdstip voor een webinar
Tip 4: de beste presentatiemiddelen voor een webinar
Tip 5: de toegevoegde waarde van de on-demand versie van een webinar
Tip 6: het belang van dataverzameling tijdens een webinar
Tip 7: wat zijn de voordelen van een webinar licentie
Tip 8: Maak gebruik van een professionele webinar presentator