Eenvoudig inloggen met Single Sign-On inlogmethode

Een van de grote voordelen van het geven van een online presentatie is dat u tijdens uw presentatie waardevolle en hoogwaardige informatie over de deelnemers kunt verzamelen. De kwaliteit van de data die het OnlineSeminar webinar platform genereert, wordt gewaarborgd door een geverifieerde inlogprocedure.

Om te kunnen inloggen in het OnlineSeminar platform is het voor een gebruiker nodig om zich eenmalig te registreren en een wachtwoord aan te maken. Heeft u al contact met de deelnemers van uw webinar, omdat zij klant zijn of lid zijn van uw vereniging en al een account bij uw organisatie hebben aangemaakt? Dan kunt u de aanmelding voor een webinar vereenvoudigen door gebruik te maken van de Single Sign-On inlogmethode.

Wat is Single Sign-On?
Om te voorkomen dat uw contact opnieuw moet inloggen biedt OnlineSeminar de Single Sign-On (SSO) methode aan. Dit betekent dat de login waarmee uw klant bij uw organisatie inlogt ook wordt gebruikt om in het webinar platform van OnlineSeminar in te loggen. De klant meldt zich slechts eenmalig aan via uw portaal en kan vervolgens deelnemen aan uw webinars zonder zich nog eens te hoeven aanmelden.

Voordelen van Single Sign-On zijn

  • Eenmalig inloggen maakt deelnemen eenvoudiger
  • Gebruiksgemak, minder inloggegevens en wachtwoorden hoeven onthouden
  • Minder technische vragen voor en tijdens een webinar

Implementatie van Single Sign-On
De Single Sign-On inlogmethode is relatief simpel te implementeren. Door gebruik te maken van een unieke identificator (bijvoorbeeld een klantnummer) kunnen wij uw klanten of leden in ons systeem importeren. Aangezien al deze data beveiligd tussen de beide systemen uitgewisseld wordt, blijft u voldoen aan de Wet bescherming persoonsgegevens. Tevens is het mogelijk om de door ons platform verzamelde data automatisch in uw eigen CRM-systeem te importeren door gebruik te maken van een API.  

Wilt u meer weten over de Single Sign-On methode bij OnlineSeminar webinar of over de uitwisseling van data neem dan contact op.

Dit kan via het informatie aanvragen formulier of bel naar 020-8457405! Onze accountmanagers helpen u graag verder.