Verhoog de respons – stuur herinneringen!

Wanneer u een webinar organiseert is het hoofddoel om zoveel mogelijk deelnemers voor uw interactieve online presentatie te verkrijgen. Immers, hoe meer mensen binnen uw doelgroep kennis nemen van uw boodschap, hoe groter het aantal mensen dat actie op uw boodschap onderneemt.

U kunt uw webinar op verschillende manieren onder de aandacht van de doelgroep brengen. U kunt uw eigen klantendatabase daar voor inzetten door het uitsturen van e-mail uitnodigingen. Dit blijkt toch nog steeds de meest directe en effectieve manier van benaderen. Uiteraard kunt u het webinar ook onder de aandacht brengen door gebruik te maken van promotie via uw eigen website en sociale media kanalen. Wilt u een wat bredere doelgroep benaderen dan is een betaalde online marketingcampagne iets om te overwegen.

Breng u webinar onder de aandacht door gebruik te maken van:

  • een klanten/contacten-database
  • uw website
  • eigen social media kanalen zoals Facebook, LinkedIn & Twitter
  • betaalde online campagnes via Google Adwords of social media

Dat iemand zich aanmeldt voor een webinar betekent nog niet dat deze persoon ook daadwerkelijk gaat deelnemen. Een show/no show percentage van ca. 65%* is heel gebruikelijk, daarom raden wij aan om meerdere aankondigingen te versturen verdeeld over een periode van ongeveer 2 weken. Dit kan tot zelfs vlak voor het webinar door het versturen van nog een laatste oproep per mail en/of een kort tekstbericht naar mobiele telefoonnummers.

Succes Story
Voorbeeld van een succesvolle verhoging van de respons kort voor een live uitzending is het webinar van onze klant Optimix Vermogensbeheer. Ongeveer een uur voor de live presentatie over “Verwachtingen van de financiële markten in 2018” besloot het aanwezige team nog een laatste herinnering uit te sturen waardoor het aantal live deelnemers werd verhoogd met maar liefst 30%!

Meer informatie over webinars bij OnlineSeminar en onze uitnodiging- en herinnering strategie?

*show/no show percentage gebaseerd op overall resultaten uit 2017