Webinar als crossmedia kanaal

De grote pilaren van de media, drukwerk en televisie, staan steeds meer onder druk door het veranderende kijk- en leesgedrag van het publiek. Het online-gedeelte dat televisie en drukwerk kan ondersteunen wordt steeds belangrijker. We kunnen niet meer onder een cross-mediale benadering van kijkers en lezers uit.

Van televisie naar online
De invloed van social media wordt steeds significanter. Marketeers worden opengesteld aan een keur van specifieke data en de luxe van het heel gericht kunnen targetten van een doelgroep met de juiste campagne. De relatief anonieme tv-kijker wordt steeds minder interessant voor marketeers.

RTL Z webinarsDoor televisie te combineren met een sterk online platform, bestaande uit hoogwaardige artikelen, zichtbaarheid op social media kanalen, en interactieve en persoonlijke uitzendingen, zoals online seminars, krijgen voorheen anonieme kijkers opeens een gezicht.

Een goed voorbeeld hiervan is RTL Z, die vanuit de eigen tv-studio regelmatig gratis webinars organiseert in samenwerking met diverse partners met uiteenlopende onderwerpen als beleggen, investeringen, carrière, big data etc.

Van print naar online
Voor uitgevers werkt het eigenlijk precies omgekeerd. De persoonlijke data van lezers is vaak offline. Het aantal lezers en hun geografische spreiding is bij de uitgever bekend, maar of deze lezers daadwerkelijk uw advertentie hebben gezien en wat de conversie daarop is, blijft moeilijk meetbaar. Adverteerders nemen daar steeds minder genoegen mee.

Door uw lezers ook online aan u te binden, kunt naast een wekelijkse of maandelijkse uitgave die extra verdieping geven. Hiermee kunt u ook uw adverteerders laten zien wie er daadwerkelijk geïnteresseerd is. Hierdoor wordt de waarde om bij u te adverteren of samen een webinar te organiseren vergroot.

Bied uw content aan via een webinar!
Kijkers en lezers willen niet meer of het een of het ander, ze willen graag op verschillende manieren kennis vergaren. Door een gedegen platform in te richten met een breed scala aan artikelen, social media, blogs, vlogs, de mogelijkheid om programma’s terug te kijken en interactieve webinars te organiseren, kunt u een grotere groep mensen aan uw merk of bedrijf binden.

Kiest u voor interactieve uitzendingen door gebruik te maken van het OnlineSeminar webinar platform, dan weet u exact wie deze kijkers zijn!

Meer informatie over een webinar als crossmedia kanaal?

Neem contact op met onze accountmanagers.