Webinar als retentie marketingmiddel

Investeren in bestaande klanten is belangrijk. Een nieuwe klant werven kost nu eenmaal veel meer tijd en geld dan een relatie met een bestaande klant onderhouden en verder uitbouwen. Maar welke middelen kunt u inzetten om klanten te behouden en hun waarde te verhogen?

Hoe kunt u bestaande klanten nog verder aan uw merk of bedrijf binden?
U kunt bestaande klanten aan u binden door onder andere:

  • proactief kennis te delen
  • interesse in uw klant te tonen
  • goede service te bieden

Een webinar leent zich uitstekend om interactief in contact te komen met uw huidige afnemers/klanten. U bent niet langer alleen maar de zender van de boodschap maar u stelt uw doelgroep in staat rechtstreeks met u te communiceren. Onze webinar software biedt verschillende mogelijkheden tot interactie. Elke vorm van interactie levert data op die u later kunt gebruiken om nog specifieker in te spelen op de (latente) behoefte van uw afnemer.

Voorbeeld van succesvolle retentie
Online learning organisatie Squla zet webinars zeer succesvol in om een omvangrijke groep ouders te bereiken door organisatie van online ouderavonden. In deze webinars deelt Squla kennis over de ontwikkeling van schoolgaande kinderen en geeft zij bijvoorbeeld informatie over diverse schooltoetsen. Squla bindt op deze wijze een brede doelgroep aan zich waarbij zij ook de kennis over het product wat zij aanbieden vergroot. Het resultaat is klant uitbouw; intensiever gebruik van het product en vergroting van de doelgroep.

Wat is retentiemarketing?
Retentiemarketing is gericht op het vasthouden van klanten en daarmee een waardevolle en langdurige relatie op te bouwen. Bij deze vorm van marketing is het doel om uw klanten te stimuleren herhaalaankopen te doen en/of aanmoedigen andere producten van uw bedrijf aan te schaffen.

Meer weten over een webinar als retentie marketingmiddel? Onze accountmanagers informeren u graag vrijblijvend over de vele mogelijkheden van ons platform.