Skip to main content

Een webinar inzetten als marketing: het is een slimme manier om je doelgroep kennis te laten maken met producten. Wat maakt zo’n webinar succesvol? Hoe je het op een handige manier aanpakt, laat Obvion Hypotheken zien.

Alleen productinformatie gaat potentiële klanten vaak niet over de streep trekken. Een klant wil ook kennis maken, de mensen achter het product zien en zo vertrouwen opbouwen. Vrijblijvend kennis delen is dan een handige manier om belangrijk. Des te groter is immers de kans dat potentiële klanten overgaan tot actie.

Webinar inzetten als marketing: case Obvion

Obvion Hypotheken zette een webinar in om klanten te informeren hoe zij de hypotheekrente kunnen verlagen bij Obvion. Ze hadden een externe presentator aangetrokken, Donatello Piras. Die sprak met de COO, een collega van afdeling services en een van het klantcontactcenter. Kansen die aan de orde kwamen, waren extra aflossen of de hypotheeksoort omzetten.

De verschillende deelnemers maakten het webinar afwisselend. Maar er was meer.

Kijk hier het webinar “De hypotheekrente verlagen?”

Hoge respons

Op verschillende momenten in de presentatie vroeg de presentator aan de deelnemers om vragen te stellen via de chat. Ruim 30% van de kijkers maakte hier gebruik van. De ene vraag leidde tot een volgende, waardoor de moderatoren al snel een uitgebreid gesprek hadden met deelnemers.

Het dynamische webinar werd beloond. Ruim 80 procent van de deelnemers bleef kijken tot het einde van de uitzending. Maar liefst 86% van de deelnemers heeft aangegeven in de toekomst nog eens een webinar te willen volgen.

Learnings van de case

Ons technische team heeft ter plekke gezorgd voor een vlekkeloze uitzending. Dat het webinar zo succesvol is komt mede door de strakke voorbereiding en zeer professionele aanpak van het webinar-team van Obvion Hypotheken in samenwerking met Online Seminar:

• Van tevoren schreef het team een script
• Er was van tevoren uitgebreid geadverteerd, ook met ‘offline’ flyers
• Ze zochten tijdig op een presentator die paste bij het bedrijf en de boodschap die ze wilden overbrengen.
• Tijdens de live uitzending was er een aangename wisseling tussen presentator en sprekers
• Er was veel ruimte voor het behandelen van vragen van deelnemers. Er was een service team zelfs beschikbaar om vragen te beantwoorden. Ook was er een speciaal telefoonnummer geopend waarnaar deelnemers konden bellen.
• Het team zocht de dialoog met het publiek. Het zette de webinartools optimaal in, zoals chat, poll-vragen en een enquête
• Ze lieten video zien tijdens de presentatie. Dit zorgde voor een dynamische presentatie.

Author