Steeds meer bedrijven zien dat webinars aanslaan bij hun doelgroep. Ze gaan daarom steeds vaker uitzenden. Op welk moment is het dan interessant om te kiezen voor een webinarlicentie?
Wat houdt een webinarlicentie in?
Met een webinarlicentie koop je het recht om onbeperkt webinars te kunnen uitzenden. Dit is voor een vast bedrag per maand. Je kunt dan op elk gewenst moment gebruikmaken van het webinarplatform.
Wanneer je als bedrijf net begint met webinars wil je dit wellicht eerst nog even uitproberen. Pas als je ziet dat het werkt, wil je langere commitments aangaan. Je kunt daarom kiezen uit verschillende pakketten:
1. Per webinar
2. Strippenkaart (bepaald aantal webinars in een bepaalde periode)
3. Ongelimiteerd uitzenden met de webinarlicentie
De licentie houdt in dat je als bedrijf de uitzending volledig zelf uitvoert. Het is dus een self-service aanpak. Wel krijg je een training waarbij je wordt klaargestoomd om met het platform aan de slag te gaan. En uiteraard is er een helpdesk tot je beschikking.
Wanneer is een webinarlicentie interessant?
Een webinarlicentie is interessant wanneer je met vaste regelmaat webinars uitzendt. Dit betekent vijftien webinars of meer per jaar. Bijvoorbeeld voor e-learning of news flashes. Maar regelmatig uitzenden is niet voldoende. Dit is waar je sowieso over moet beschikken om een webinar zelf te kunnen uitvoeren:
1. Je organisatie heeft een geschikte studio ter beschikking. De belangrijkste voorwaarde is dat de ruimte geluidsdicht is en dat de internetverbinding stevig genoeg is. Ons team van technisch experts kan een studio inrichten op locatie zodat die aan de voorwaarden voldoet. Maar natuurlijk kan je ook gebruikmaken van een van onze professionele studio’s.
2. Je hebt een technisch team. Bij voorkeur een regisseur, een cameraman / – of vrouw en geluidsmensen. Wanneer je gebruikmaakt van de Online Seminar-studio’s krijg je ter plekke technische ondersteuning.
3. De presentators hebben ervaring met het geven van webinars. Wij verzorgen hiervoor speciale presentatortrainingen.
Houd je het webinar voor het eerst, of beschik je niet over de technische middelen? Dan raden we de fullservice-aanpak aan.
Bijkomend voordeel: data, data en nog eens data
Net als bij een fullservice-aanpak genereert de aanpak met de webinarlicentie data die je vooruit helpen. Bij een webinarlicentie krijgt je organisatie een uitgebreide admintool waarmee je team de data kan analyseren. De data geven je waardevolle inzichten in je doelgroep en de waardering van het webinar.