Webinar overzicht Hulp nodig
Ondernemer, gebruik het platform van bol.com RTL Z en bol.com houden op 1 oktober een seminar over de platformeconomie en hoe je daar als ondernemer van kan profiteren. Online winkelen is in opkomst en zeker sinds...
1127 keer bekeken

Ondernemer, gebruik het platform van bol.com

Ondernemer, gebruik het platform van bol.com

RTL Z en bol.com houden op 1 oktober een seminar over de platformeconomie en hoe je daar als ondernemer van kan profiteren.

Online winkelen is in opkomst en zeker sinds corona is Nederland massaal aan het winkelen geslagen op internet. Bol.com heeft 34.000 partners die producten aanbieden op haar netwerk. In een korte tijd zijn daar veel nieuwe ondernemers bij gekomen, maar waarom zou je überhaupt op een platform aanwezig willen zijn als retailer? En wat zijn de laatste ontwikkelingen op dat vlak? Daar gaat ons programma over.

In ons live seminar vertellen we alles over de platformeconomie. Welke bewegingen maakt bol.com voor ondernemers, wat hebben ze gedaan in het corona tijd en waar gaan ze naar toe?  Eduard Hoogenboom, directeur Partner Management bij Bol.com praat ons bij in de studio.  

In het tweede deel van het seminar gaat Joris Scheepens de verdieping in. Hoe gaat bol.com om met alle data die zij vergaren? Wat mag wel en wat mag niet? En hoe zetten zij de data in voor de ondernemers waarmee zij werken?   

Presentatrice Frederique Dormaar is de afgelopen tijd het land ingetrokken en heeft bij diverse bedrijven gekeken hoe ze draaien op bol.com en hoe ze hun merk bouwen.

Deze voorbeelden bespreken we in het seminar, waarbij ze dienen als inspiratie voor andere ondernemers.

- Chocoladeverkopers.nl Paul en Emma verkopen bijzondere chocoladerepen van over de hele wereld, die niet in de supermarkten liggen. Ze verkopen via een eigen webshop en via bol. Via bol komen andere type klanten. Meer mensen die naar iets bijzonders op zoek zijn. Op bol is de hete peper-reep het populairst.

- Moestuinen Bloem. Verkoopt alles voor je moestuin. Van zaden en bestrijdingsmiddelen tot bosbessenstruikjes en egelhuisjes. Verkocht eerst alleen op de markt, maar zijn nu ook een webshop begonnen. Maar een bosbessenstruik duw je niet zomaar door de brievenbus.  

- Komrads. Greet en Mark uit België maken de duurzaamste gymp ter wereld. Van oude petflessen, autobanden. En het leer is gemaakt van appelpulp, veganistisch dus. Verkoopt veel online.  

- MiestoGo. Michelle werkte bij een reclamebureau maar miste het met je handen werken. Ze begon met schilderen. Verkocht die via Etsy en bol. Liep meteen goed. Haar motto: Als je iets met liefde en plezier maakt, dan straalt dat af naar kopers. Die zijn er dan ook blij mee.

- Joey van Fenitas verkoopt natuurlijke kleurstoffen. Gemaakt van gevriesdroogde exotische vruchten. Hij wil zo gezond eten leuker maken. Instagram is heel belangrijk kanaal voor hem. Hij zet influencers in om zijn product bekendheid te geven. Is pas een jaar bezig, maar heeft nu al succes. “Ik was de eerste die via bol deze producten verkocht. Daardoor viel ik op en had ik weinig concurrentie.”

donderdag

1

oktober 2020

Dit webinar heeft al plaatsgevonden.