Hoe krijg je als bank écht contact met je klanten? Het is een vraag waar veel financiële instellingen mee worstelen, juist omdat vertrouwen, transparantie en een band van groot belang zijn om klanten te behouden. ING koos voor webinars. Met succes.
Sinds 2010 kiest ING voor Online Seminar als exclusieve partner om webinars te verzorgen. ING zendt ongeveer 15 webinars per jaar uit, vanuit verschillende afdelingen. De webinars gaan over onderwerpen als beleggen, sparen en hypotheken. De helft van de webinars richt zich op consumenten, de andere helft van de webinars is specifiek voor intermediairs. Op die manier worden zij geïnformeerd over nieuwe producten of wijzigingen.
Voorheen organiseerde ING veel events, maar dit is uiteindelijk een redelijk inefficiënte manier om met klanten in gesprek te raken. Er is de huur van de locatie, het personeel dat ter plekke moet zijn en alle aanvullende merchandising. Bijkomend nadeel is dat je op een event nooit alle klanten te spreken krijgt; het blijft bij een beperkt aantal.