De doelgroep zit over de hele wereld verspreid en stelt hoge eisen aan de kwaliteit van de content. Johnson & Johnson, specialist in medicijnontwikkeling, kiest voor webinars van Online Seminar om hen te bereiken. Met succes.
Johnson & Johnson ontwikkelt medicijnen tegen een grote verscheidenheid van ziektes, waaronder in de oncologie, immunologie en neurowetenschappen. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf is met 35.000 medewerkers een grote, internationale speler in de farmaceutische branche. Net als het bedrijf is de doelgroep van artsen en gezondheidswetenschappers over de hele wereld verspreid.
De meerwaarde van webinars
Om de doelgroep te bereiken, bieden webinars uitkomst. Webinars zijn interactief, kunnen overal en op elk device bekeken worden en blijven toegankelijk. Sinds 2016 is Online Seminar de exclusieve partner van Johnson & Johnson. In totaal organiseert het bedrijf zo’n 50 webinars op jaarbasis.
Een aantal van de webinars vindt op locatie plaats tijdens conferenties. Daar biedt het een platform om de belangrijkste wetenschappelijke updates te delen. Gerenommeerde artsen en andere sprekers delen daar hun visie en analyse. Met de webinarfunctionaliteiten zoals pollvragen en de chat kunnen kijkers ook hun visie delen. Daarnaast organiseert Johnson & Johnson het jaar rond webinars over andere ontwikkelingen, zoals de introductie van nieuwe medicijnen.