Hoe webinars traditionele televisie versterken

RTLZ


Hoe combineer je de interactieve tools van online op een slimme manier met de kracht van traditionele televisie? Dat was de vraag van RTLZ. Samen met Online Seminar creëerde het zakelijk nieuwsplatform interactieve tv-uitzendingen, die meer terugkerende bezoekers, waardevolle inzichten én adverteerders opleveren.

RTLZ is een zakelijk 360° platform dat via TV, web, apps en events overal en op elk moment van de dag bereikbaar is, gericht op ondernemende mensen. In aanvulling op de traditionele tv-uitzendingen besloot RTLZ webinars te gaan aanbieden aan haar doelgroep. Online Seminar is hun partner. Zo kan het platform haar kijkers op meerdere manieren bereiken en betrokken houden. Maar vooral ook kunnen zij in gesprek gaan met hun doelgroep via de interactieve functionaliteiten van het Online Seminar-platform, zoals de live chat en pollvragen.

"De webinars hebben een enorme vlucht genomen en zijn een steeds structureler onderdeel geworden van de marketingmix van veel adverteerders. Via de webinars komen we op een interactieve, laagdrempelige wijze in contact met de klant van onze klant, die ons voorziet van waardevolle inzichten."

 Peter Markus, brand partnership manager

Groot engagement

Binnen het netwerk van RTLZ bezoekt 27% een event van RTLZ, waaronder de online seminars. De interactieve uitzendingen zijn druk bezocht en de deelnemers participeren actief; 26% van de deelnemers stelt vragen, beantwoordt polls en klikt op een call-to-action. Het bereik van de RTLZ online seminars is daarmee voor bedrijven binnen Business, Beurs, Finance en Tech zeer waardevol. RTLZ weet hiermee op een succesvolle manier klanten, adverteerders en leads aan zich te binden.

Ook draaien ze webinars voor RTL Nieuws, waarbij ze inspelen op de actualiteit en de Beurs Inside (beursgerelateerde onderwerpen/experts aan het woord). Deze vinden elke maandagavond plaats.

De Grote Cryptoshow

Zo organiseerde RTLZ onlangs een webinar over cryptocurrencies. Sinds de snelle waardestijging van de Bitcoin zijn cryptocurrencies hotter dan ooit. Reden voor RTLZ om er een webinar over te organiseren, genaamd De Grote Cryptoshow. Tijdens De Grote Cryptoshow werd de actualiteit behandeld, maar ook deelden experts tips en tricks op het gebied van cryptocurrency en blockchain.

Tijdens de uitzending konden de deelnemers vragen stellen. Deze werden live behandeld en beantwoord door de presentator en experts in de studio. Prettig voor de deelnemers, maar ook voor RTLZ. Door de deelnemers enquêtes voor te leggen, verzamelt RTLZ informatie over hun kennisniveau en de interesses. Hierdoor kunnen volgende uitzendingen nog beter aansluiten op de behoefte van de deelnemers. Met positieve gevolgen als: terugkerende en betrokken deelnemers. Bovendien heeft RTLZ nu duizenden nieuwe en verrijkte profielen van deelnemers.


De feiten

  • 26% van de kijkers doet actief mee
  • 99% kans dat kijkers toekomstige webinars zullen volgen
  • Rapportcijfer webinars: 8.2
  • Wil je meer weten?

    Neem contact met ons op

    Cindy Ottenhoff
    020-8457405
    cindy@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    Audi

    Medewerkers effectief informeren met webinars

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars