Webinar voor interne communicatie
Hoog engagement
De bereidheid van medewerkers om informatie via video tot zich te nemen is vele malen groter dan bij geschreven documentatie. Onderzoek laat zien dat we van beeldmateriaal 95% onthouden en van een geschreven boodschap slechts 10%. Niet gek, want onze hersenen verwerken beeld 60.000 keer sneller dan geschreven tekst. Onze hersenen houden simpelweg van beeld.
Het webinar heeft als extra voordeel ten opzichte van een video dat het interactief is. We zien dat de betrokkenheid tijdens een webinar groot is: kijkers volgen een webinar gemiddeld 47 van de 54 minuten. Maar liefst 60 procent geeft antwoord op pollvragen en 32 procent stelt een vraag via de chat. Met andere woorden, kijkers bekijken niet alleen een heel groot deel van het webinar, ze doen ook actief mee.
Bereik al je werknemers
Heeft je organisatie vestigingen op verschillende locaties, of in diverse tijdzones? Een webinar is het ideale medium om je boodschap eenduidig over te brengen. Live én on-demand. Met de on demand-versie is je verhaal namelijk ook beschikbaar voor werknemers die het webinar niet live bij kunnen wonen. Iedereen kan op elk moment de opname bekijken.
Train je personeel
Je kunt een webinar ook inzetten voor trainings- en bijscholingsdoeleinden. Hierbij bepaal je zelf waaraan je werknemer moet voldoen om geaccrediteerd te worden. Denk hierbij aan een minimaal aanwezigheidspercentage en een multiple-choice-examen. Met de on demand-webinars geef je werknemers de gelegenheid om de training op een later tijdstip te volgen. Ook in dit geval kunnen ze automatisch worden geaccrediteerd.