Een online aandeelhoudersvergadering, hoe doe je dat?

Een online aandeelhoudersvergadering, hoe doe je dat?

Steeds meer bedrijven delen hun kwartaal- of jaarcijfers via digitale media. Nu een noodwet, als gevolg van het coronavirus, online aandeelhoudersvergaderingen toestaat, zijn webinars hét medium om deze te organiseren. Nu, maar waarschijnlijk voor altijd!

We kennen veel bedrijven die al jaren ‘een rondje langs de velden’ maken tijdens en na het bekendmaken van de jaar- en kwartaalcijfers. De CEO en de CFO gaan persoonlijk langs bij de belangrijkste aandeelhouders. Daarnaast is er de aandeelhoudersvergadering en de persconferentie. Het is prettig om elkaar te ontmoeten. Goed om weer eens van gedachten te wisselen. Maar door corona gaat dat even niet.

De vraag is nu, is zoiets als een virtuele aandeelhoudersvergadering mogelijk? Jazeker, met ons webinarplatform organiseer je eenvoudig een interactieve AVA. Een greep uit de voordelen: 

  • • Alleen aandeelhouders krijgen toegang tot het webinar
  • • Vragen kunnen online worden gesteld
  • • Er kan online gestemd worden (rekening houdend met het aantal stemrechten)
  • • De uitslag kan real-time of direct na afloop van de AVA (op aandeelhoudersniveau) beschikbaar worden gesteld
  • • Alle opgeslagen data is veilig en op jouw verzoek met één druk op de knop te verwijderen

Maar webinars hebben nog vele andere voordelen en zullen na de coronacrisis voor altijd een nuttige rol in de aandeelhoudersvergadering gaan vervullen.

Bespaar veel tijd

Heb je je al eens gerealiseerd hoeveel reistijd het kost om een aandeelhoudersvergadering, of welke andere stakeholdersvergadering dan ook, te houden op een fysieke locatie? Niet alleen voor de leden van de RvC, RvB, directie, maar ook voor aandeelhouders zelf?

Met online seminars bespaar je heel veel tijd. Je zendt het seminar online uit vanuit jouw kantoor of bij ons in de studio, zodat niemand meer reistijd kwijt is.

Vergroot je bereik

Helaas worden AVA’s vaak alleen maar bezocht door een handvol aandeelhouders. Hierdoor is het bereik vaak klein, terwijl je juist al je stakeholders persoonlijke aandacht wil geven.

Tijdens onze online broadcasts kunnen álle stakeholders deelnemen, waar dan ook ter wereld en op elk device. Niet alleen live, maar ook achteraf, via een handige on-demand versie. Dit betekent dat het bereik vele malen groter is en daarmee de betrokkenheid bij jouw bedrijf.

Een schat aan data

De (half)jaar- of kwartaalcijfers staan uiteraard niet op zichzelf. Er gaat een verhaal aan vooraf. Een online uitzending is de perfecte manier om hier in sneltreinvaart inhoud aan te geven, en dat ook nog eens op een transparante manier. Deel de belangrijkste gebeurtenissen, knelpunten en uitdagingen, maar stip ook veelbelovende ontwikkelingen voor de toekomst aan.

Het grote voordeel van een webinar is dat kijkers tijdens de uitzending kunnen reageren. Dit levert een schat aan data op. Alle vragen en opmerkingen die binnenkomen, vertaalt het platform naar waardevolle inzichten. Zo krijg je inzicht in wat er exact onder kijkers leeft. Deze belangrijke informatie kun je verder gebruiken voor het meten van stemgedrag, het peilen van sentiment, productontwikkeling, marketing, etcetera.

Enorme kostenbesparing

Het organiseren van een AVA op locatie kost over het algemeen veel geld. Niet alleen wat betreft de locatie, de hostesses, de koffie en het plakje cake, maar ook de hele organisatie eromheen. Alles kan digitaal, maar veel gebeurt nog ouderwets op papier. Met ons platform nodig jij je stakeholders uit, kunnen alleen zij het seminar bekijken én stemmen. Lekker efficiënt en dus een besparing op kosten met een veel groter bereik.

Veiligheid voorop!

Het delen van informatie is voor beursgenoteerde bedrijven erg koersgevoelig. Je wilt dat alle stakeholders op hetzelfde moment van dezelfde informatie worden voorzien. Ook wil je dat alle data voldoet aan de AVG, en dat je dus compliant bent aan wet- en regelgeving.

Ons platform biedt de mogelijkheid grote groepen stakeholders gelijktijdig van informatie te voorzien en voldoet aan de laatste veiligheidseisen om te voorkomen dat informatie wordt misbruikt: Online Seminar is ISO 27001-gecertificeerd en volledig GDPR-proof. Kortom, 100% beveiligde datastromen voor, tijdens en na de online uitzending.

Wil je zien wat de ervaringen zijn van een bedrijf dat is overgestapt op webinars? Bekijk hier de case van biotechbedrijf Pharming.

 

 

 

 

Wil je meer weten?

 

Neem contact met ons op

Marthijn Pieters
020-8457405
marthijn.pieters@onlineseminar.nl

 

Volgend artikel Webinar innovaties voor een perfecte webinarbeleving

Theme picker

Succesverhalen

Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars

Bereik je doelgroep op afstand

Virtual Events


Meer informatie

Investor Relations Broadcasts


Meer informatie