Skip to main content

Bij Online Seminar zijn we voortdurend bezig om te innoveren, zodat we voor onze klanten de best mogelijke beleving kunnen creëren. Dit zijn onze vier belangrijkste innovaties voor 2020.

1. Nog meer focus op data

Bij Online Seminar hebben we altijd al een sterke focus gehad op data. Wij zien deze als een van de belangrijkste pijlers van een goed webinar. Een webinar creëert alleen wel veel data. Voor onze klanten gaan we de data daarom nog scherper en meer gepersonaliseerd selecteren én deze selectie direct koppelen aan bijvoorbeeld Salesforce. Stel, een bank geeft een webinar over een nieuwe beleggingsvorm. Dan kunnen wij uit het webinar de potentiële leads halen en deze klaarzetten voor het salesteam van deze bank. Dat team kan de volgende dag al nabellen. Uiteraard respecteren we hierbij de privacywetgeving en zijn we volledig GDPR-compliant.

2. Inhouse development door intensievere samenwerking 80dB

We zien dat steeds meer klanten de voorkeur geven aan digitale bijeenkomsten boven fysieke. Om die transities goed te faciliteren, hebben wij de samenwerking met onze technische partner 80dB geïntensiveerd. Zo helpen wij bijvoorbeeld onze klant Wolters Opleidingen in België. Het volledige cursusaanbod wordt gedigitaliseerd en geautomatiseerd, waarbij we deelnemers real-time volgen en de resultaten koppelen aan bijvoorbeeld certificering. 80dB bouwt deze complete technische integratie.

Een ander voorbeeld is ons project voor consultancybedrijf KPMG. Zij positioneren zich als kennispartner voor de financiële wereld. Daarvoor hebben ze een campagne op LinkedIn gestart rond webinars. Samen met 80dB hebben wij een volledig geautomatiseerd trackingpad gecreëerd – vanaf de eerste klik op een LinkedIn-banner tot deelname aan een webinar. Zo krijgt KPMG toegang tot waardevolle leads.

3. Voortgangsportaal: inzicht in waar wij aan werken

We vinden het plezierig om zonder verrassingen te werken. Met honderden webinars per jaar is overzicht erg belangrijk, zowel voor ons als de klant. Zo ontstaat het beste resultaat. Daarom hebben wij een portaal ontwikkeld dat precies de voortgang weergeeft van de webinarprojecten. Je ziet hierin de status, welke medewerker eraan werkt, alles over de inhoud van je webinar en wat de verwachte opleverdatum is.

4. Wereldwijd dekkend webinarnetwerk

Steeds vaker werken wij voor mondiale partijen, zoals Johnson & Johnson dat vestigingen heeft over de hele wereld. Een complexe infrastructuur brengt de nodige uitdagingen met zich mee, bijvoorbeeld wanneer een live uitzending uit São Paolo in Tokio werd bekeken. Om te zorgen voor een naadloze ervaring plaatsen we servers op strategische plekken in de wereld. Ook richten we onze serviceindeling verder in, zodat verschillende teams over de hele wereld tijdens (medische) congressen optimale service kunnen leveren. Daarmee creëren we met onze techniek én dienstverlening een wereldwijd dekkend webinarnetwerk.