Jaarcijfers delen via webinars, wat levert het op?

Jaarcijfers delen via webinars, wat levert het op?

Steeds meer bedrijven delen hun kwartaal- of jaarcijfers alleen via webinars. Dit zijn de vier belangrijkste redenen waarom jaarcijfers delen via webinars voor jouw bedrijf ook de beste keuze kan zijn.
 

We kennen veel bedrijven die al jaren ‘een rondje langs de velden’ maken bij het bekendmaken van de jaarcijfers. De CEO en de CFO gaan persoonlijk langs bij de belangrijkste aandeelhouders. Daarnaast is er een persconferentie. Het is prettig om elkaar te ontmoeten. Goed om weer eens van gedachten te wisselen.

Alleen: het kost veel tijd. Reistijd, de individuele meetings en alle voorbereidingen die ermee gemoeid gaan. Het is tijd die ook aan het bedrijf kan worden besteed. Maar er is nog een belangrijk nadeel: het is vrijwel onmogelijk om alle stakeholders te bereiken. Ze zitten op verschillende plekken en ze hebben zelf ook drukke agenda’s. Soms komen pas achteraf de vragen binnen.

Wanneer bedrijven zich bewust worden van de enorme tijdsinvestering beginnen ze webinars te overwegen. Meestal gaan ze niet over één nacht ijs, want het bekendmaken van de cijfers is een belangrijk ritueel. Het kost tijd om dit te veranderen. Wij zien alleen dat wanneer bedrijven wel overstappen op webinars ze dit vaak ervaren als een opluchting. Niet meer alle bezoeken, niet meer alle nagekomen vragen van aandeelhouders die afwezig waren. In plaats daarvan een opname in een dagdeel.

Dit is waarom het verder nog een goed idee is om webinars te overwegen:
 

1. Breed bereik, live en on demand (uitgesteld kijken)

Tijdens een broadcast van Online Seminar kunnen álle stakeholders deelnemen, waar dan ook ter wereld en op elk device. Niet alleen live, maar ook achteraf, via een handige ondemandversie. Dit betekent dat het bereik vele malen groter is.

Met een online uitzending heb je dus geen last van alle beperkingen van een persconferentie. Vaak zijn daar maar een handvol journalisten en analisten aanwezig. Als er dan ook nog eens meerdere conferenties (tegelijkertijd) op één dag plaatsvinden, moeten ze een keuze maken. Bovendien: tijd is geld.
 

2. Van je jaarcijfers naar kwalitatieve data in 60 minuten

De (half)jaar- of kwartaalcijfers staan uiteraard niet op zichzelf. Er gaat een verhaal aan vooraf. Een online uitzending is de perfecte manier om hier in sneltreinvaart inhoud aan te geven, en dat ook nog eens op een transparante manier. Deel de belangrijkste gebeurtenissen, knelpunten en uitdagingen, maar stip ook veelbelovende ontwikkelingen voor de toekomst aan.

Het grote voordeel van een webinar is dat kijkers tijdens de uitzending kunnen reageren. Dit levert een schat aan data op. Alle vragen en opmerkingen die binnenkomen, vertaalt het platform naar waardevolle inzichten. Zo krijg je inzicht in wat er exact leeft onder kijkers. Deze belangrijke informatie kun je verder gebruiken in productontwikkeling of marketingactiviteiten.
 

3. Veel interactie met Investor Relations

Meer dan ooit willen je aandeelhouders gehoord worden. Met onze online uitzendingen ben je verzekerd van grote betrokkenheid en een razendsnelle inschrijftijd.

Kijkers kunnen al hun urgente vragen stellen, en daarmee meteen zicht krijgen op de ins en outs van het bedrijf. Is er tijdens de uitzending onvoldoende tijd om op elke opmerking in te gaan? reageren kan ook via een e-mail achteraf. Alles wordt namelijk opgeslagen.
 

Koersgevoelige info? Veiligheid voorop!

Het delen van koersinformatie is potentieel gevoelig, en dus wil je de totale controle hebben over de veilige verspreiding ervan.

Dit begint al met de uitnodigingen, waarbij je zelf bepaalt welke gebruikers toegang krijgen. In tegenstelling tot sommige van onze concurrenten, verlopen alle registraties via geverifieerde inloggegevens: de tijd van de nepprofielen is voorbij. En dat geeft wel een veilig gevoel.

Ook voldoet ons platform aan de laatste veiligheidseisen om te voorkomen dat informatie wordt misbruikt: OnlineSeminar is ISO 27001-gecertificeerd en volledig GDPR-proof. Kortom, 100% beveiligde datastromen voor, tijdens en na de online uitzending.

Bij de bedrijven die overstappen op webinars zien we dat dit een enorme efficiencyslag oplevert. Wil je zien wat de ervaringen zijn van een bedrijf dat is overgestapt op webinars? Bekijk hier de case van biotechbedrijf Pharming.

 

 

 

 

Wil je meer weten?

 

Neem contact met ons op

Rico Hoeboer
020-8457405
rico@onlineseminar.nl

 

Vorig artikel Waarom de webinar moderator zo belangrijk is
Volgend artikel Webinar innovaties voor een perfecte webinarbeleving

Theme picker

Succesverhalen

Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars