Prinsjesdagontbijt: zó organiseer je een online event voor 700 ondernemers

Prinsjesdagontbijt: zó organiseer je een online event voor 700 ondernemers

700 ondernemers. Vier exclusieve locaties. Vier ronde tafels met experts en dagvoorzitters. Het Prinsjesdagontbijt is al jaren een populair evenement voor ondernemers. Hoe kon dit in coronatijd doorgang vinden? Virtual events bleken het antwoord.

Het is al ruim vijftien jaar een traditie: de dag na Prinsjesdag komt een geselecteerd aantal ondernemers op vijf plekken in het land bij elkaar om de hoogtepunten van de Miljoenennota mee te krijgen en met elkaar te netwerken. De organisator werkt hiervoor samen met partnerorganisaties en vaste, exclusieve locaties. Professionele gespreksleiders zoals Sander Schimmelpennick leiden het gesprek. Marketingadviseur Marcel van Spijk legt uit: ‘Ondernemers krijgen in een notendop de hoogtepunten van de Miljoenennota mee. De combinatie van inhoud met een kwalitatief hoogstaand netwerk zorgt ervoor dat het Prinsjesdagontbijt al jaren een begrip is.’

Virtual events vanuit vier exclusieve locaties

Ondanks Covid-19 werd besloten het evenement al snel door te laten gaan. ‘We zagen het als een goede manier om met onze klanten in gesprek te gaan over de gevolgen van de pandemie’, zegt Van Spijk. ‘We besloten wel één locatie minder te doen en het terug te brengen tot vier: Noord-Brabant, Twente, Apeldoorn en Limburg. De locaties, zoals Paleis het Loo, bleven hetzelfde. Die zijn voor onze klanten erg herkenbaar.’ Wel werd besloten tot een andere vorm: vrijwel volledig online. Het werden zo vier unieke virtual events met elk een beperkt, geselecteerd publiek dat ook vragen kon stellen.

Extra data én content

Al snel kwam Online Seminar als preferred supplier uit de bus, zegt Van Spijk. ‘Dat heeft geleid tot een hele prettige samenwerking. Online Seminar zorgt ervoor dat technisch alles in orde is en geeft ook tips over de inhoud, bijvoorbeeld over de lengte van het webinar. Dat was nu veel korter dan het fysieke event normaal gesproken zou zijn, omdat de spanningsboog online korter is.’ Er zijn daarnaast twee extra voordelen die Van Spijk van tevoren niet had voorzien: ‘Ten eerste is er veel extra content beschikbaar, die we opnieuw kunnen delen via onze kanalen. Daarnaast hebben we in de webinars veel data gegenereerd die we anders niet zouden hebben. Zo weten we precies hoe deelnemers het event ervaren hebben.’

Van Spijk geeft aan dat voor veel collega’s de webinars een eye-opener waren. ‘Ze hadden niet verwacht dat het zo goed en professioneel zou zijn, met zo veel beleving. Ook onze klanten hebben de webinars zeer hoog gewaardeerd. Voor veel mensen was het bovendien prettig dat ze de webinars achteraf terug konden kijken.’
 



 

Hybride events: combi van online en fysiek

Natuurlijk was voor een aantal mensen het netwerken een gemis. ‘Dat geldt ook voor ons; zo’n event is toch ook een businesskans. Tegelijkertijd halen we ook veel waardevolle informatie uit de data, waarop we kunnen handelen. We moeten dus gewoon anders werken. Bovendien zijn er ook mensen voor wie het prettig is dat ze snel de hoogtepunten van de Miljoenennota meekrijgen. Ik kan me dus voor de toekomst een hybride vorm van online en fysiek voorstellen.’

 

 

 

 

Wil je meer weten?

 

Neem contact met ons op

Cindy Ottenhoff
020-8457405
cindy@onlineseminar.nl

 

Vorig artikel Studio Ahoy: nieuwe studio voor virtuele en hybride evenementen
Volgend artikel Hoe de pandemie invloed heeft op marketing voor Health Care Professionals

Theme picker

Succesverhalen

Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars

Bereik je doelgroep op afstand

Virtual Events


Meer informatie

Investor Relations Broadcasts


Meer informatie