Branded content is een vorm van marketing waarbij je merk op een vertrouwde manier geassocieerd wordt met een relevant onderwerp. Het is gericht op het vergroten van de merkbeleving en het versterken van de geloofwaardigheid van je merk. Dit alles gebeurt op een subtiele of zelfs onzichtbare manier. Wil je branded content optimaal benutten? Kies dan voor een webinar.
Waarom zijn webinars zo krachtig?
Webinars zijn de perfecte manier om relevante onderwerpen aandacht te geven en een merk te positioneren. De live interactie stimuleert op een aantrekkelijke manier betrokkenheid, en is vaak zelfs leerzaam voor de deelnemers. Bovendien zijn de data en de content die gegenereerd en geproduceerd worden waardevol voor een krachtige follow-up. Dit maakt webinars tot het vooraanstaande middel voor branded content.
3 voordelen van webinars voor branded content
Er zijn diverse voordelen aan het gebruik van webinars in relatie tot branded content:
1) Live interactie
Webinars bieden de mogelijkheid om direct te communiceren met je doelgroep, wat zorgt voor een hogere betrokkenheid.
2) Data en content
Webinars genereren waardevolle data en content die gebruikt kunnen worden voor een gerichte follow-up.
3) Meetbaarheid
Webinars zijn meetbaar, waardoor je precies kunt zien hoeveel mensen er hebben deelgenomen aan het webinar, hoeveel leads het heeft opgeleverd en hoeveel verkoop er is gegenereerd.
Branded content in de praktijk
Een voorbeeld van hoe webinars kunnen worden ingezet in een content-strategie: een verzekeraar wil informeren over eenvoudige preventiemaatregelen in relatie tot een risico dat zij verzekeren. Tijdens een webinar laat een specialist van een deurbellenmerk zien hoe dit product kan worden ingezet om inbraakrisico te verkleinen. Hierdoor krijgt de verzekeraar de mogelijkheid om hun verhaal te vertellen aan een geïnteresseerde groep mensen en tegelijkertijd wordt de specifieke deurbel gepromoot.
Meer dan de som der delen
Alles bij elkaar genomen zijn webinars een krachtige tool voor branded content omdat ze de mogelijkheid bieden om live te communiceren met je doelgroep, waardevolle data en content genereren en meetbaar zijn, waardoor je precies kunt zien hoeveel mensen er hebben deelgenomen en wat het je uiteindelijk heeft opgeleverd.