Of denk aan beleggingen. Dit is bij uitstek een onderwerp waar mensen niet snel openheid over geven. Wat vinden ze belangrijk bij beleggingen, bij wie beleggen ze en hoeveel is het belegd vermogen? Met de pollfunctie ontstaat de kans om dit soort vragen direct te stellen. Door de setting van het webinar zijn deelnemers vaak in grote aantallen geneigd om hun voorkeuren te delen. Wat je anders nooit zou weten, weet je nu wel. De handige tool van Online Seminar zorgt er bovendien voor dat al deze inzichten in een overzichtelijke rapportage terecht komen.
Naast waardevolle klantinzichten biedt het webinar een uitbreiding van de database. Dit levert nieuwe klanten op en meer verkochte producten.
Webinars voor intermediairs
Voor financiële instellingen is het belangrijk om ‘top of mind’ te zijn bij intermediairs. Zij bepalen welke producten zij bij hun klanten onder de aandacht brengen. Vaak hebben ze de keuze tussen bijvoorbeeld tientallen hypotheken. Ze zullen die niet allemaal aan hun klanten adviseren. De ervaring leert dat zij alleen producten kiezen die ze zelf goed kennen, waarderen en vertrouwen. Wanneer ze onzeker zijn met een product, zullen zij die minder snel adviseren.