Sector
Financiële dienstverlening
Banken en andere financiële instellingen worden snel gezien als ‘koel en afstandelijk’. Een webinar brengt daar verandering in: de mensen van het bedrijf zijn in beeld en deelnemers kunnen vragen stellen. Dit vergroot het vertrouwen en de transparantie.
De producten en diensten van financiële instellingen zijn regelmatig ingewikkeld voor de buitenwacht. Denk aan beleggingen of hypotheken. Potentiële klanten leven met allerlei vragen die tijd kosten om te beantwoorden. Wanneer een expert op een heldere manier uitlegt hoe het werkt, kan dit klanten helpen om de juiste keuze te maken. Een webinar is daarbij een ideaal middel, omdat het live interactie oplevert: deelnemers krijgen hun vragen direct beantwoord.
De mogelijkheden van webinars voor de financiële dienstverlening
Geef de bank gezicht
Een webinar helpt om de financiële instelling ‘gezicht’ te geven. In plaats van een afstandelijke instelling is het bedrijf vertegenwoordigd door een persoon aan wie je direct vragen kunt stellen. Dit vergroot het vertrouwen, de transparantie en het kennisniveau van deelnemers. Webinars zijn daardoor een sterk marketingmiddel in een markt waarin klanten veel keuze hebben en redelijk makkelijk overstappen naar een andere partij.
Meer inzicht in je klant
Een extra voordeel van het webinar is dat ze data genereren. Welke keuzes maken mensen en wat is hun persoonlijke situatie? Is iemand bijvoorbeeld pensioengerechtigd of juist een starter op de huizenmarkt? Het is informatie die je in een webinar met bijvoorbeeld een poll kunt uitvragen. Vervolgens kun je persoonlijke aanbiedingen sturen die aansluiten bij de situatie van een klant. Zo krijgt een gepensioneerde niet meer een mail hoe die zijn pensioen moet regelen. Daarmee is je klant alleen maar geholpen. Het webinar biedt zo waardevolle klantinzichten en profielen.