Sector

Zorg en farma

Als bedrijf in de healthcare-industrie wil je je graag verbinden met gezondheidsprofessionals. Maar hoe blijf je in contact met een doelgroep die over de hele wereld verspreid zit in een markt die zeer gereguleerd en competitief is? Webinars bieden uitkomst.


Artsen en andere gezondheidsprofessionals waarderen wetenschappelijk onafhankelijke informatie over de laatste ontwikkelingen in het vak. Met de sterke regulering in de medische en farmaceutische wereld zijn de promotie- en marketingmogelijkheden beperkt. Interactieve webinars bieden daarin mogelijkheden die andere kanalen niet bieden. Van over de hele wereld kunnen artsen live in gesprek over nieuwe ontwikkelingen binnen hun vakgebied. De webinars kunnen vanaf elke plek en elke device worden bekeken.

We zien dat partijen in de gezondheidszorg regelmatig kiezen voor reeksen webinars – en niet slechts een incidentele uitzending. Een slimme keuze, want daardoor wordt het platform een belangrijke, vaste bron van informatie voor gezondheidsprofessionals. Dit helpt om de organisatie te positioneren als een ‘thought leader’ binnen de branche.

Webinars: aansluiten bij wat artsen willen

Webinars sluiten ook goed aan bij de veranderde behoeften van artsen. Met name jongere artsen gaan anders om met hun tijd. Zij nemen regelmatig liever informatie tot zich op een moment dat het hen schikt. Webinars bieden daarin grote kansen. Zij zijn voor jouw organisatie efficiënt. Het bereik is vele malen groter, doordat je in één keer in contact staat met de hele wereld. Maar voor de arts is het ook prettig. Die kan het webinar bekijken wanneer en waar die het wil.

Het voordeel van het Online Seminar-platform is dat ook achteraf met de terugkijklink kan worden gereageerd. De arts kan dus nog steeds via de chat vragen stellen of een pollvraag beantwoorden. Dit levert uiteraard ook waardevolle data op.

In lijn met huisstijl

Het Online Seminar-platform kan volledig worden aangepast aan de huisstijl van je organisatie. We passen het design van het platform aan de corporate branding aan. Het platform zorgt dat de juiste content naar de juiste kijkers wordt gericht. Hun locatie nemen we daarin mee. Daarbij kunnen we gebruikersprofielen creëren en deelnamerapportages. Bovendien kunnen de webinars worden gebruikt om CME-accreditatie te bieden.

Fullservice-aanpak

Onze full service aanpak wordt zeer gewaardeerd in de healthcare-industrie. Je bent verzekerd van een zeer professionele opname. Deze kunnen plaatsvinden in onze state-of-the-art studio in Amsterdam, maar ook kunnen wij op locatie een mobiele studio opzetten. Ons zeer ervaren technische team zorgt dat het geluid en beeld van de hoogste kwaliteit zijn.

De mogelijkheden van webinars in de healthcare industrie

1. Medische educatie

In de laatste ‘approval’ fase van medicijn- of device-ontwikkeling is het waardevol om artsen alvast toe te lichten wat de mogelijkheden zijn van het aankomende medicijn. De gerenommeerde artsen die bijdragen aan de medicijnontwikkeling zijn vaak diegenen die het webinar geven. Met een webinar is er een wereldwijd bereik. Het is een uitgelezen kans om diepgaand op de wetenschappelijke onderbouwing van het medicijn in te gaan.

Maar ook vanuit medische organisaties zoals ziekenhuizen is educatie interessant. Deze is dan eerder gericht op het algemeen publiek. Zo lanceerde het UMC Utrecht een webinarserie die wetenschappelijk gebaseerde informatie biedt rond actuele thema’s. Op die manier positioneren zij zich als expert in het medisch vakgebied.

2. Promotionele webinars

Wil je organisatie de werking van een medicijn of device helder uitleggen? Webinars lenen zich uitstekend voor promotie-doeleinden. In het webinar kunnen artsen vragen stellen. Dit biedt veel inzicht in wat er onder hen leeft. Ook is het webinar een voortreffelijk middel om tussen de grote conferenties door in contact te blijven met artsen en anderen binnen de doelgroep.

3. Platform tijdens conferenties

We zien dat partijen in de farmaceutische wereld ook een faciliterende rol innemen. Vooral tijdens conferenties en seminars. Zij bieden een webinarplatform waarop de wetenschappelijke highlights van de bijeenkomst worden gedeeld. Ook bieden zij een podium aan artsen en andere deskundigen die hun licht laten schijnen op bijvoorbeeld nieuwe data. Doordat het een webinar is, kunnen professionals die niet op het congres aanwezig zijn toch belangrijke informatie tot zich nemen en meedoen aan de discussie.

Dit is hoe we je helpen

Mens


We denken verder dan features, systemen en techniek. Wij zorgen ervoor dat je de voordelen van data en techniek ervaart. Wij hebben aandacht voor de details. We luisteren. We leven ons in. Dat voel je. En dat voelen jouw klanten en gebruikers ook.

Ontmoet ons team

Data


Tegenwoordig is er een overvloed aan data: op sociale media, in klantenbestanden, uit campagnes. Wij geloven erin dat data alleen relevant voor jou zijn wanneer je er inzichten uit haalt. Wat weet je echt over je klant en hoe kun je je doelgroep zo veel mogelijk verder helpen? Wij verrijken en verslimmen. Dat helpt jouw organisatie echt vooruit.

Hoe doen we dit?

Techniek


Techniek moet geruisloos zijn. Techniek moet faciliteren waar het jou om te doen is: aandacht bij jouw doelgroep voor jouw verhaal. Daar zorgen wij voor met een state-of-the-artplatform. Een platform waarmee je moeiteloos kunt werken en niet te vergeten: dat extreem veilig is. Zet de techniek in waarvoor het bedoeld is: contact met jouw doelgroep.

Bekijk alle mogelijkheden

11013

Aantal webinars

In 10 jaar zijn we uitgegroeid tot
de webinarexpert van de Benelux.

11013

Aantal webinars

In 10 jaar zijn we uitgegroeid tot
de webinarexpert van de Benelux.

Succesverhalen


Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars