Livestream organiseren
Met ons fullservice pakket begeleiden wij jou en je team stap voor stap naar een livestream die tot in de details is verzorgd. Geen zorgen, geen toeval, alleen het allerbeste resultaat. Onze experts zorgen ervoor dat alles klaarstaat, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is: het geven van een geweldige livestream.
Hoe begeleiden we jou bij de organisatie van je livestream?
Onze projectmanager is jouw persoonlijke contactpersoon, die van begin tot eind betrokken is bij jouw livestream. Hier kun je terecht met al je vragen en zorgen. Samen bespreken we een draaiboek, en geven onze experts advies over de opbouw en hoe je de functionaliteiten zoals de chat optimaal kunt inzetten. Want juist die interactie met je publiek is wat een livestream tot een succes maakt.
Wil je écht
contact met je
doelgroep?
Wil je een webinar, virtueel of hybride event organiseren, of wil je meer weten over ons platform en onze studio’s? Vul het formulier in en wij komen binnen een werkdag bij je terug.
Meer weten over een van onze diensten? Wij helpen je graag.
De bouwstenen van een full service livestream
De organisatie van een livestream bestaat uit verschillende bouwstenen:
1. Studio & techniek
Een professionele en rustige omgeving is van groot belang voor een succesvolle livestream. Ons hoofdkantoor beschikt over state-of-the-art studio’s, maar we kunnen ook op locatie een studio voor je opzetten. Onze studio’s zijn voorzien van de juiste geluidsinstallaties, verlichting en camera’s, zodat jouw livestream er perfect uitziet én klinkt.
Onze hosts zijn tijdens de livestream aanwezig om sprekers te begeleiden. Voordat het live gaat, krijgen sprekers de mogelijkheid om te oefenen tijdens een dry-run. Daarnaast zorgen onze technici ervoor dat de livestream live wordt gestreamd en dat eventuele technische problemen bij deelnemers opgelost worden.
Heb je geen beschikking over een geschikte presentator? Geen probleem, wij hebben een pool van professionele presentatoren die getraind zijn in het geven van livestreams. Laat ons weten als je hier gebruik van wilt maken.
2. De livestream presentatie
Een livestream presentatie is vergelijkbaar met een fysieke presentatie, maar er zijn belangrijke verschillen zoals het presenteren voor de camera en de interactie met mensen op afstand. Ons team van communicatieprofessionals helpt je om je boodschap helder en effectief over te brengen.
Ons team traint ook sprekers om de presentatie op de juiste manier te geven, door hen te voorzien van specifieke training voor livestreams. Dit is een must voor sprekers die nog nooit een livestream hebben gegeven of het al langere tijd niet hebben gedaan. Onze gerichte training zorgt ervoor dat de livestream goed overkomt.
3. Communicatie rondom de livestream
Wij weten precies wanneer je de ‘save the date’ moet versturen en wanneer een leuke reminder handig is. Communicatie is key als het gaat om het plannen van een livestream, en wij hebben de perfecte stappenplannen en templates voor uitnodigingen om jou te helpen. Ons ervaren team kan je ook helpen met de strategische boodschap van de livestream. We zorgen voor een bevestiging van de inschrijving in jouw huisstijl, een herinnering via e-mail of sms, en geven advies over welke kanalen je het beste kunt gebruiken. Na afloop van de livestream sturen we een follow-up e-mail met een terugkijklink speciaal voor de deelnemers die live hebben gekeken.
4. Dataverzameling
Wat data betreft, we bespreken de verzamelde data direct na afloop, zodat je meteen inzicht hebt in hoe goed de livestream is geweest. We houden ook een evaluatie waar we de livestream bespreken, zodat je kunt leren wat de volgende keer de verbeterpunten zijn. Dit zijn zeer waardevolle sessies, niet alleen voor toekomstige livestreams, maar ook voor andere marketinginspanningen. Je leert op deze manier veel over je doelgroep, dat je niet zo snel te weten zou komen via andere kanalen.”
Kosten van de livestream
De kosten voor het organiseren van een fullservice livestream zijn gebaseerd op drie belangrijke factoren:
- De prijs van de livestream, afhankelijk van het aantal deelnemers in de live-uitzending.
- Studiofaciliteiten, je kunt kiezen uit onze eigen studio, onze mobiele studio, of de studio van jouw eigen keuze.
- Optioneel kunnen we ook een training voor de spreker aanbieden.
In 6 stappen naar
een succesvol webinar?
Succesverhalen
We zijn trots op onze klanten. Als we aan hen vragen waarom ze graag met ons werken, zeggen ze drie dingen: de aandacht die jullie geven is fantastisch, het webinarplatform is state-of-the-art en de data zijn enorm rijk. Dit zijn hun verhalen.