Webinar organiseren

In 3 stappen naar uw webinar:
1. Opzetten van uw webinar
2. Uw webinar geven
3. Van data naar conversie
Neem contact op met een van onze accountmanagers als u uw eigen webinar wilt geven.

Neem contact op met een van onze accountmanagers als u meer uitleg wilt over het geven van uw webinar.

Stap 1. Opzetten van uw webinar

1. Op het inboekingsformulier geeft u een datum, tijdstip en het aantal deelnemers aan. U maakt vervolgens gebruik van een door OnlineSeminar op maat gemaakte webinaromgeving. Deze en alle communicatie rond uw webinar is volledig in de huisttijl van uw organisatie.

2.
 Target uw doelgroep met gerichte marketingmiddelen. Om uw bereik te vergroten en deelnemers te werven, ondersteunt OnlineSeminar u hierbij. Bijvoorbeeld door banners voor uw social media kanalen te ontwikkelen.

3.
Nodig deelnemers uit door uw unieke webinar-link te verspreiden via uw marketing kanalen (e-mail, social media, websites). U kunt ervoor kiezen om een webinar vrij toegankelijk of gesloten te maken. Deelnemers kunnen zich ook inschrijven via social media. Na aanmelding ontvangen alle deelnemers automatisch een reminder.

Stap 3. Van data naar conversie

6. Elk webinar levert u een schat aan informatie op over uw deelnemers en het betreffende webinar. Voorafgaand, tijdens en na afloop van het webinar verzamelt het OnlineSeminar platform namelijk een grote hoeveelheid data. Zo beschikt u na afloop over contactgegevens, participatiegraad, de complete chathistorie, clicks op call-to-actions, en antwoorden op polls en enquêtes.
7. Met de call-to-action buttons lumt u deelnemers van het webinar aanzetten tot een aankoop, informatieaanvraag, inschrijving voor een nieuwsbrief of een volgend webinar, het downloaden van een brochure, of een anderszins commerciële actie. Met de overige vergaarde data krijgt u de juiste inzichten om een nog beter beeld van uw doelgroep te krijgen en daarmee vervolgstappen te zetten voor uw bedrijfsvoering.