Optimaliseer e-learning voor je organisatie
De explosieve groei van e-learning is niet gek: met webinars kun je veel meer mensen tegelijkertijd benaderen dan met een fysieke training. Bovendien bespaar je locatiekosten en (reis)tijd. Dit is hoe je webinars voor e-learning voor je organisatie kunt laten werken. Volgens schattingen in Forbes Magazine zal e-learning in 2025 internationaal een omzet hebben van maar liefst 325 miljard dollar. Dat is een verdrievoudiging van 2015, waarin de omzet 107 miljard dollar was. E-learning is met andere woorden een sterk groeiende, volwaardige vorm van educatie.
Binnen e-learning is het webinar een veelgebruikte tool. De cursus, training of college kan worden bekeken door honderden of zelfs duizenden deelnemers tegelijk, vanaf elke locatie en op elk device. Deelnemers kunnen vragen stellen via de chat, waardoor er inhoudelijk geen verschil is met een fysieke bijeenkomst. Terwijl er veel kosten en reistijd worden uitgespaard. Bovendien is de lesstof op een later tijdstip toegankelijk, met de on demand-versies.
Maar er zijn nog meer mogelijkheden in het webinar. Dit zijn de tools in het Online Seminar-platform die het webinar extra waarde en verdieping geven:
1. Toetsing en accreditatie
Een webinar is erg geschikt voor trainings- en bijscholingsdoeleinden. Met onze automatische toetsings- en accreditatiemodule kunnen franchisenemers, beroepsgroepen, studenten of personeel eenvoudig en op grote schaal opgeleid en getraind worden.