[GGD GHOR] Betere communicatie met burger: 5x praktijkcases
Bedoeld voor medewerkers op coronavaccinatie- en testlocaties
Een boze burger omdat de DCC-app niet goed werkt, een angstig kind, iemand die aan het filmen is met zijn telefoon. Zomaar een greep uit de werkervaringen van de medewerkers van de coronateams. Weet jij hoe je hierop kunt reageren en wat de-escalerend werkt? Of wanneer de grens is bereikt?
Op woensdag 22 september om 16.00 - 17:00 uur organiseren wij een webinar met tips en handvatten in communicatie, zodat je beter kunt omgaan met emotie, frustratie en agressie op de werkvloer. Het webinar is, na aanmelding, vrij toegankelijk voor alle medewerkers van het GGD coronateam. Kun je hier niet bij zijn? Je kunt het webinar, na aanmelding, na afloop ook terugkijken middels de link in de mail.
Judith den Boer, Accountmanager Testen & Vaccineren GGD GHOR, is jullie host. Zij gaat in gesprek met ervaringsdeskundige en trainer Chaim Wannet en een coördinator van een van de vele locaties. Gezamenlijk nemen zij op basis van ervaringen uit de praktijk situaties door en geven handvatten en nuttige tips hoe om te gaan met lastige situaties.
We bespreken de volgende situaties:
- Een burger is boos, want zijn Corona Check app genereert geen QR code
- Protesten buiten bij een mobiele locatie, waarbij jouw werk wordt gestoord en de burger zich niet prettig voelt- Een burger begint met schelden, omdat iemand voordringt
- Een kind dat angstig is voor zijn bemonstering of zijn prik
- Hoe zorg je dat iemand positief de deur uit loopt
Tijdens het webinar kun je ook via de chat jouw eigen cases of ervaring inbrengen: heel graag!
Meld je aan via de blauwe knop rechts: Aanmelden voor dit webinar.