Skip to main content

Projectmanager Eveline Liesmons werkt hard om haar klanten de full-servicebehandeling te geven waar Online Seminar voor staat. Tijdens de coronatijd schoten het aantal webinars omhoog. ‘Nog nooit hebben we in zo’n korte periode zoveel nieuwe klanten mogen verwelkomen.’

Het werk van projectmanager Eveline draait om één woord (waar helaas nog geen alternatief voor is): ontzorgen. Zij werkt vanuit het Online Seminar-kantoor in Brussel. ‘Ik begeleid klanten tijdens het gehele parcours rond webinars. Ik leg ze exact uit welke mogelijkheden het platform biedt en hoe ze die het best in hun situatie kunnen inzetten. Daarnaast geef ik ze diepgaand advies over hoe ze hun deelnemers via het webinar beter kunnen leren kennen. Hoe kun je bijvoorbeeld pollvragen slim inzetten? Hoe maak je handig gebruik van de chat? Na de uitzending doe ik altijd een evaluatie met de klant over hoe het ging en wat er eventueel beter kan.’

Mooie casus

De afwisseling binnen de functie is wat haar energie geeft. Eveline: ‘Ik bezoek af en toe klanten en één dag per week werk ik vanuit Amsterdam. De ene dag ben ik in onze studio, vervolgens weer in meeting met een klant om een uitzending te bespreken. Een casus die mij na aan het hart ligt, is van een e-learningbedrijf. Toen we begonnen samen te werken, zaten ze in de startfase en webinars zouden een belangrijke tool worden binnen hun programma. Nu zie je echt dat het z’n vruchten begint af te werpen. De deelnemersaantallen stijgen, het programma wordt goed gewaardeerd. Alles verloopt vlot. Dat geeft voldoening.’

De impact van de coronacrisis

Met de coronacrisis veranderde het tempo van Evelines werk radicaal. Waar sommige bedrijven helaas veel werk zagen wegvallen, gebeurde bij Online Seminar exact het omgekeerde: de vraag naar webinars nam explosief toe. Eveline: ‘Waar we normaal gesproken zo’n 2 à 3 webinars per dag verzorgden, waren dat er ineens 8 tot 10. Ik heb me de benen uit het lijf gerend. Er zaten veel nieuwe klanten bij, die je natuurlijk goed wilt uitleggen hoe alles werkt. Gelukkig hebben we kunnen opschalen en heb ik hulp gekregen van collega’s. En uiteraard zijn we blij dat we zo veel gevraagd zijn.’

Eindelijk weer bbq

Ook privé had de lockdown, die in België strenger was dan in Nederland, behoorlijk effect. ‘Ik ben een heel sociaal dier. Ik woon in Antwerpen en ga het liefst met vrienden bbq’en of andere sociale dingen doen. Zelf kook ik dan graag. Ook reis ik graag naar vrienden en familie in het buitenland. Het moeilijkste van de quarantaine was voor mij dus het beperkte contact met vrienden. Gelukkig mogen we binnenkort de terrassen van Antwerpen herontdekken en kan ik weer de wijde wereld in.’