Online Seminar bouwt studio voor Verbond van Verzekeraars

Online Seminar bouwt studio voor Verbond van Verzekeraars

In samenwerking met het Verbond van Verzekeraars hebben wij een studio gebouwd in Den Haag. Momenteel is de studio permanent in gebruik door de organisatie zelf, maar ook partners krijgen de mogelijkheid om webinars op te nemen.

Het Verbond van Verzekeraars is de brancheorganisatie van de verzekeringssector waarbij 95 procent is aangesloten. Zeker het afgelopen jaar focuste deze organisatie op het online delen van kennis via opleidingen, trainingen en events met haar achterban. Dat deed het door een platformstrategie waar de webinars een onderdeel van vormen.

Enorme groei in behoefte aan kennis en scholing

Lieke Hoomans, manager Insurance Academy, legt uit dat de uitbreiding van het aanbod van webinars, livestreams en online colleges bijdraagt aan de ambitie om veel kennis te delen. Hoomans ziet dat deze aanpak werkt en dat de aangesloten bedrijven behoefte hebben aan kennis en scholing. "In de periode van 2015 tot en met 2019 meldden gemiddeld 3.700 deelnemers zich voor onze webinars aan. In 2020 waren dat er bijna 9.000 en in de eerste vijf maanden van 2021 staat de teller al op 7.000. Digitaal samenwerken en kennis delen zijn ook na corona onmisbaar in de sector.”

Aantrekkelijker en impactvoller kennis delen

Hoomans legt uit waarom er is gekozen voor een complete eigen studio. "Door corona werden wij vorig jaar gedwongen om onze kennissessies online aan te bieden en daardoor is het aantal activiteiten flink toegenomen. Een kwalitatieve, moderne en betrouwbare setting is dan belangrijk. We willen met deze webinar studio voorbereid zijn, omdat deze ontwikkeling blijvend is. We kunnen vanaf nu op ieder moment hoogwaardige producties afleveren.’’

Op maandag 14 juni beet Geeke Feiter, directeur Schade, de spits af in de nieuwe studio met de opening van de ‘Week van het Veilig Ondernemen’. "Heel bijzonder om in zo’n mooie studio samen met inspirerende gasten een productie neer te zetten. Het is echt een volgend niveau in onze producties.” Feiter legt uit waarom zo’n eigen studio het niveau van de producties omhoog brengt. "Je kunt bijvoorbeeld direct het licht en geluid aanpassen, gasten laten aanschuiven én daarmee een echte ‘talkshow’-beleving ervaren. Hierdoor wordt kennis overbrengen nog aantrekkelijker én impactvoller.”

De meerwaarde van het webinarplatform

De kwaliteit ligt ook besloten in het voortraject; het webinarplatform van Online Seminar zorgt ervoor dat de aanmeldingen direct in jouw e-mail komen en ook het nazenden van de links naar het event is geautomatiseerd. "De webinar omgeving is bovendien mooi vormgegeven en past helemaal in onze huisstijl,’’ zegt Feiter. "Mooi is ook de interactie met de kijkers via polls en chats waardoor je samen met de gasten kunt inspelen op de kijkers, zowel tijdens als na een uitzending.’’ Hoomans legt uit dat er vol overtuiging is gekozen voor Online Seminar als partner. "Wij werken al jaren met hen samen in de Online Seminar-studio in Amsterdam en zochten iemand voor deze klus die we al kennen.’’

Aandacht voor jullie vraagstuk

Wil je ook weten of wij een oplossing kunnen bieden voor jullie behoeften op het gebied van Learning & Development, webinars of online events? Ons uitgangspunt is toegevoegde waarde leveren aan de oplossing van jullie vraagstuk. Neem contact met ons op!

Vorig artikel Webinars: door corona nu écht booming
Volgend artikel Hybride events: het beste van beide werelden

Theme picker

Succesverhalen

Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars

Bereik je doelgroep op afstand

Virtual Events


Meer informatie

Investor Relations Broadcasts


Meer informatie