Crowdale

de kracht van continuïteit

Man kijkt naar laptop

Wat is de beste manier om webinars in te zetten? Crowdale, specialist in engagement binnen organisaties, gelooft heilig in de seriële aanpak. Niet af en toe een webinar, maar consistent op vaste momenten. ‘Alleeeen dan bouw je wat op’, zegt Camiel Notermans, medeoprichter van Crowdale.

Continuïteit is de sleutel tot succes. Het is Camiels heilige overtuiging. ‘Denk eens aan de programma’s die je kijkt, de podcasts die je luistert, de vlogs die je volgt. Alleeemaal hebben ze een ritme. Jinek is elke avond doordeweeks op een vaste tijd, de podcast komt elke vrijdag uit en van de vlog weet je dat die er op zondagochtend weer is. En al die programma’s hebben ook nog eens een vast format. Wij mensen houden van ritme en structuur. Die geven duidelijkheid.’

Juist de continuïteit en de herkenbaarheid zorgen ervoor dat webinars onderdeel worden van de bedrijfscultuur. En dat is hoe je je doelstellingen bereikt.

Camiel Notermans, medeoprichter van Crowdale

Continuïteit met webinars

Van die wetmatigheid maakt Camiel dankbaar gebruik wanneer hij programma’s voor klanten ontwikkelt. Crowdale werkt voor grotere organisaties als Vodafone/Ziggo en GGD om hen te helpen intern kennis en betrokkenheid te vergroten via digitale wegen en zet daarvoor vaak webinars in. ‘De webinars zijn op vaste momenten, bijvoorbeeld om de week op woensdag om 4 uur, in een vast format met steeds een actueel thema. Juist de continuïteit en de herkenbaarheid zorgen ervoor dat webinars onderdeel worden van de bedrijfscultuur. En dat is hoe je je doelstellingen bereikt.’ Voor Crowdale is er nóg een reden om te kiezen voor een vast format: ‘Het duurt even voordat je een format echt in de vingers hebt als organisatie. Daar wil je de tijd voor nemen.’

Webinars als tool voor aandacht

Het grote voordeel van webinars ten opzichte van andere media is volgens Camiel dat ze interactie oproepen. ‘Ze zijn niet gescript zoals vele video’s, waardoor ze oprecht overkomen. En oprechtheid creëert betrokkenheid. Je moet dus ook niet Jinek gaan nadoen, maar juist dicht bij jezelf blijven.’ Medewerkers ervaren die interactie ook als echte aandacht. ‘En aandacht verhoogt ook de betrokkenheid. Een vrijdagmiddagborrel waar de CEO op een zeepkist gaat staan, is geen georganiseerde aandacht. Wanneer mensen gehoord worden en mee kunnen doen, dán hebben ze het gevoel dat ze aandacht krijgen. Een webinar faciliteert dat.’

Stel de onderliggende vragen

Een ander voordeel van webinars is natuurlijk de data. ‘Bij webinars is het dan goed om in het achterhoofd te houden dat ze een middel zijn tot een doel. Dat mensen een webinar graag kijken is natuurlijk leuk, maar de onderliggende vragen zijn voor ons steeds hoe we de organisatie en de betrokkenheid verbeteren. Zijn medewerkers trots op hun bedrijf en kunnen ze hun rol goed uitoefenen? Hoe ervaarden ze de onboarding? Wat zijn de verschillen in kennisniveau tussen diverse locaties? En hoe verbind je straks mensen die voor een groot deel van hun week niet meer in een fysiek kantoor werken? Webinars geven daar snel en slim inzicht in, waar onze klanten erg blij mee zijn.’

Samenwerking met Online Seminar

Camiel werkt voor webinars al lang met Online Seminar samen – in 2009, toen hij nog bij Nyenrode werkte, startte hij daar al met webinars. Inmiddels organiseert hij voor zijn klanten zo’n 40 webinars per maand. Crowdale heeft daarvoor een eigen in-house studio en werkt daar met het platform van Online Seminar. ‘Wat ik zo knap vind aan Online Seminar is dat ze het platform zijn blijven doorontwikkelen. Ze denken niet: het staat, klaar ermee. Nee, ze hebben een stevige development-afdeling die het steeds optimaliseert. Er zitten goede mensen, er wordt hard gewerkt. Ik ken niks beters in Nederland op dit vlak.’

Medewerker Online Seminar

Wil je meer weten?


Peter Markus

peter.markus@onlineseminar.nl
+31 (0)682877545

Succesverhalen

We zijn trots op onze klanten. Als we aan hen vragen waarom ze graag met ons werken, zeggen ze drie dingen: de aandacht die jullie geven is fantastisch, het webinarplatform is state-of-the-art en de data zijn enorm rijk. Dit zijn hun verhalen.

Wil je écht
contact met je doelgroep?

Ben je op zoek naar een vernieuwend communicatieconcept voor een virtueel of hybride event? Of wil je optimaal gebruikmaken van innovatieve e-learning-faciliteiten? Met ons platform en state-of-the-art studio’s dragen we bij aan de realisatie van jouw succesvolle digitale communicatie. Vul het formulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Meer weten over een van onze diensten? Wij helpen je graag.