Van dagelijks tv-programma naar het gezelligste vrouwenplatform van Nederland, dit is de missie van Koffietijd. Vanuit deze ambitie is een samenwerking met Online Seminar ontstaan om één van de nieuwe onderdelen vorm te geven: de Koffietijd workshops. Het afgelopen jaar bleek dit een doorslaand succes en is de basis gelegd voor meer.
Koffietijd
meer dan een tv-programma
Het gezelligste moment van de ochtend
Al meer dan 10 jaar, kun je iedere werkdag om 10:00 uur ’s ochtends, kijken naar het televisieprogramma Koffietijd. Hét gezelligste moment van je ochtend, waarin je wordt bijgepraat op het gebied van mode, huis & tuin, beauty, gezondheid, cultuur en koken. Het programma wordt afwisselend gepresenteerd door Patrick Martens, Pernille La Lau, Quinty Trustfull, Loretta Schrijver & Vivian Slingerland. In de keuken staat chefkok London Loy die iedere dag een lekker gerecht bereidt. De doelgroep van Koffietijd is de 45+ vrouw die midden in het leven staat. Koffietijd voorziet deze vrouwen van tips, goede gesprekken: eigenlijk alles wat vrouwen dagelijks bezighoudt.
“De eerste uitzending ‘interactieve workshop tekenen’ met Anne Kuiper van de Gouden Lijntjes op 6 april was direct uitverkocht en kreeg van de deelnemers een 8,9 waardering voor de vorm en inhoud van de uitzending.”
Charlotte Martijn, Creative Director Talpa Entertainment Productions
Een online platform voor de 45+ vrouw
De Koffietijdkijker, -bezoeker en -gebruiker is een heel hechte en vooral betrokken groep vrouwen. Dat is de reden waarom Koffietijd de afgelopen twee jaar hard gewerkt heeft aan het uitbreiden van haar aanbod. Koffietijd is niet alleen meer tv, maar vooral het gezelligste vrouwenplatform van Nederland. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bedienen zij vrouwen met informatie, entertainment, tips en tricks, een podcast én nu dus ook workshops.
Van culinaire kerstworkshop naar het vinden van de perfecte jeans
Van Het gezelligste moment van je ochtend is Koffietijd nu ook Het gezelligste moment van je avond met deze Koffietijd workshops. Tijdens de workshops staan ze in direct contact met hun doelgroep. Ze kunnen (anders dan in het tv-programma) dieper ingaan op de inhoud en hun adverteerders bedienen met een in hoge mate betrokken publiek. Koffietijd en Online Seminar vullen elkaar perfect aan in deze. Koffietijd is gewend alles inhoudelijk aan te pakken, Online Seminar helpt ze met de technische realisatie en het optimaal benutten van de interactieve mogelijkheden.
De workshops zijn, net zoals je van het tv-programma gewend bent, heel gevarieerd. Zo heeft Koffietijd samen met hun Koffietijdkok London en presentator Patrick Martens kookworkshops georganiseerd. Zijn ze met Mexx opzoek gegaan naar de perfecte jeans en hebben ze met Anne, hun tekentalent, de doelgroep kennis laten maken met de tekenwereld.
De toekomst van Koffietijd
Als ze kijken naar de workshops zien ze dat het aantal deelnemers snel groeit, dat adverteerders enthousiast zijn en dat hun deskundigen in trek zijn. Daarom zet Koffietijd de samenwerking met Online Seminar voort en werken ze hard aan het ontwikkelen van nieuwe kansen en mogelijkheden om de 45+ vrouw op ieder moment van de dag te bedienen.
Wil je meer weten?
Peter Markus
peter.markus@onlineseminar.nl
+31 (0)682877545
Succesverhalen
We zijn trots op onze klanten. Als we aan hen vragen waarom ze graag met ons werken, zeggen ze drie dingen: de aandacht die jullie geven is fantastisch, het webinarplatform is state-of-the-art en de data zijn enorm rijk. Dit zijn hun verhalen.