Eucerin

‘In de chat vind je de “golden nuggets"'

Met alleen al in Nederland 800 deelnemers per editie verzorgt Eucerin, producent dermatologische huidverzorgingsproducten, zeer succesvolle webinars voor apothekers en apothekersassistenten. Het geheim? ‘Hou het webinar bijzonder en zorg dat je echt goede content hebt.’

Al jaren verzorgt Eucerin een online academie voor haar doelgroep. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf daar webinars aan toegevoegd, onder meer om nieuwe producten te lanceren. ‘Webinars hebben als groot voordeel dat onze deelnemers geen reistijd hebben. Met webinars trekken we grotere aantallen deelnemers aan dan wanneer we een fysiek event organiseren‘, zegt Margriet van der Klugt, verantwoordelijk voor de online academy en tevens host van de webinars. ‘Bovendien heeft een webinar een duurzaam karakter, wat past bij onze kernwaarden.’

Exclusief karakter

Eucerin organiseert in Nederland en in België vier webinars per jaar. ‘We organiseren een webinar expres niet te vaak’, zegt Margriet. ‘We willen dat het een exclusief karakter behoudt. Dat zorgt ervoor dat mensen ernaar uitkijken.’ Ook houdt ze rekening met de werktijden van deelnemers. ‘We organiseren het webinar altijd van 8 tot 9 ’s avonds, dus na werktijd en afgebakend qua tijdsduur. Dat vinden mensen prettig.’ De webinars krijgen dan ook een hoge waardering: in Nederland vindt 84 tot 92% de webinars nuttig tot zeer nuttig en België is dat 72% tot 98%.’

De kracht van anonimiteit

Een belangrijk aspect van webinars: de chat. Margriet: ‘Wij hebben zo’n zes huidexperts achter de chat zitten, plus een dermatoloog die alle vragen beantwoordt. Het voordeel van een chat is dat mensen gemakkelijker vragen stellen, omdat het anoniem is. In een zaal moet je toch opstaan en je vinger opsteken, terwijl honderden mensen naar je kijken.’ Margriet zegt dat ze ‘golden nuggets’ uit de chat haalt, informatie die ze anders niet zo snel zou achterhalen. ‘Bijvoorbeeld van vragen die onze deelnemers in de apotheek krijgen van hun klanten. “Een klant kwam binnen met een extreem droge huid, welk product werkt dan het best?” Dat soort vragen, daar kunnen we ook in de verdere content veel mee.’

Vernieuwend én toegankelijk

En de content: die moet “spot on” zijn. ‘Deelnemers willen het gevoel hebben dat ze niet voor niets komen’, zegt Margriet. ‘We geven elk webinar een thema, bijvoorbeeld eczeem, en dan is het de kunst om nieuwe informatie te bieden, terwijl je tegelijkertijd niet te technisch wilt worden. Juist door het vernieuwend en tegelijkertijd toegankelijk te houden, blijf je deelnemers aantrekken.’

Professionele uitstraling

Voor het opnemen van de webinars maakt Eucerin gebruik van de Online Seminar-studio’s in Amsterdam en in Brussel. ‘Die studio’s geven de webinars een erg professionele uitstraling’, zegt Margriet. ‘We zijn heel blij met de samenwerking. We hebben een vast contactpersoon die met ons meedenkt, tools die heel makkelijk zijn in het gebruik en feilloze techniek.’

Wil je meer weten?

Nathalie Bakker
nathalie.bakker@onlineseminar.nl
+31 (0)615617221

Succesverhalen

We zijn trots op onze klanten. Als we aan hen vragen waarom ze graag met ons werken, zeggen ze drie dingen: de aandacht die jullie geven is fantastisch, het webinarplatform is state-of-the-art en de data zijn enorm rijk. Dit zijn hun verhalen.

Wil je écht
contact met je
doelgroep?

Wil je een webinar, virtueel of hybride event organiseren, of wil je meer weten over ons platform en onze studio’s? Vul het formulier in en wij komen binnen een werkdag bij je terug.

Meer weten over een van onze diensten? Wij helpen je graag.