NautaDutilh

waarom NautaDutilh tijdens de coronacrisis voor webinars koos

Man werkt op laptop

Tijdens de coronacrisis moesten veel bedrijven de communicatie met hun klanten anders inrichten. Voor advocatenkantoor NautaDutilh bleken webinars daar een goede manier voor te zijn.

NautaDutilh is met 400 advocaten, belastingadviseurs en notarissen een van de grootste advocatenkantoren van Nederland. Het bedrijf opereert in de Benelux en heeft daarnaast kantoren in Londen en New York.

Tot het aanbreken van de coronacrisis organiseerde het kantoor vooral fysieke events. Zowel voor klanten als voor de eigen medewerkers. Omdat het tijdens de coronacrisis niet meer mogelijk was om fysiek bij elkaar te komen, moesten er alternatieven gezocht worden. Al langer werd er binnen het kantoor nagedacht over online bijeenkomsten. Omdat medewerkers en cliënten elkaar niet meer in persoon konden ontmoeten, werd dit nu versneld geïntroduceerd.

Hierbij was het uitgangspunt dat ook de online events voor cliënten aansloten op de dienstverlening die zij van NautaDutilh gewend zijn. Dat betekende dat het seminar niet alleen technisch vlekkeloos moest verlopen, maar ook dat de uitstraling, stijl en vorm pasten bij het kantoor. Interactiviteit en presentatie waren hierbij van groot belang. Online Seminar kon hen onder andere een online omgeving in de huisstijl van NautaDutilh bieden.

Regelgeving Orde van Advocaten

Ook voor opleidingen voor de eigen medewerkers en kennisdeling met cliënten moest een alternatief worden gezocht. Hierbij gold dat deze moesten voldoen aan de opleidingseisen zoals gesteld door de Orde van Advocaten, zoals monitoring van de activiteit van de deelnemers en het na afloop afnemen van een toets. Op deze manier kan worden aangetoond dat men daadwerkelijk heeft deelgenomen. Omdat Online Seminar kan voldoen aan alle eisen die de Orde van Advocaten stelt, zijn de bijeenkomsten die NautaDutilh organiseerde een volwaardig online alternatief voor het delen van kennis en het aanbieden van opleidingen.

Full service

Naast de vereisten voor accreditatie was de service van groot belang. Accountmanager Rico Hoeboer licht deze fullservice-aanpak toe: “Gedurende de coronaperiode waren de medewerkers van NautaDutilh gemiddeld twee keer per maand bij ons in de studio voor opnamen, zowel in Amsterdam als in Brussel. Nieuwe sprekers kregen voorafgaand een training, zodat ze goed beslagen ten ijs zouden komen. Voor NautaDutilh is de service en het platform van Online Seminar erg prettig. Natuurlijk mist iedereen ook fysieke events, maar online webinars zijn een welkome toevoeging.”

De feiten

  • Full-service
  • Online events in huisstijl
  • E-learning voor kennisdeling met eigen mensen
Medewerker Online Seminar, contactblok

Wil je meer weten?

Neem contact met ons op

Jasper Poot
+31 (0)633786982
jasper.poot@onlineseminar.nl

Succesverhalen

We zijn trots op onze klanten. Als we aan hen vragen waarom ze graag met ons werken, zeggen ze drie dingen: de aandacht die jullie geven is fantastisch, het webinarplatform is state-of-the-art en de data zijn enorm rijk. Dit zijn hun verhalen.

Wil je écht
contact met je doelgroep?

Ben je op zoek naar een vernieuwend communicatieconcept voor een virtueel of hybride event? Of wil je optimaal gebruikmaken van innovatieve e-learning-faciliteiten? Met ons platform en state-of-the-art studio’s dragen we bij aan de realisatie van jouw succesvolle digitale communicatie. Vul het formulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Meer weten over een van onze diensten? Wij helpen je graag.