Tijdens de coronacrisis moesten veel bedrijven de communicatie met hun klanten anders inrichten. Voor advocatenkantoor NautaDutilh bleken webinars daar een goede manier voor te zijn.
NautaDutilh is met 400 advocaten, belastingadviseurs en notarissen een van de grootste advocatenkantoren van Nederland. Het bedrijf opereert in de Benelux en heeft daarnaast kantoren in Londen en New York.
Tot het aanbreken van de coronacrisis organiseerde het kantoor vooral fysieke events. Zowel voor klanten als voor de eigen medewerkers. Omdat het tijdens de coronacrisis niet meer mogelijk was om fysiek bij elkaar te komen, moesten er alternatieven gezocht worden. Al langer werd er binnen het kantoor nagedacht over online bijeenkomsten. Omdat medewerkers en cliënten elkaar niet meer in persoon konden ontmoeten, werd dit nu versneld geïntroduceerd.
Hierbij was het uitgangspunt dat ook de online events voor cliënten aansloten op de dienstverlening die zij van NautaDutilh gewend zijn. Dat betekende dat het seminar niet alleen technisch vlekkeloos moest verlopen, maar ook dat de uitstraling, stijl en vorm pasten bij het kantoor. Interactiviteit en presentatie waren hierbij van groot belang. Online Seminar kon hen onder andere een online omgeving in de huisstijl van NautaDutilh bieden.